طوفان ژاوی ویارئال را درهم شکست

بارسلونا در سه بازی اخیر خود به دو پیروزی دست یافته است-JOSE JORDAN / AFP

تیم فوتبال بارسلونا در جریان هفته چهاردهم رقابت‌های لالیگا اسپانیا موفق شد تیم فوتبال ویارئال را در خارج از خانه سه بر یک مغلوب کند و یک پیروزی شیرین را به‌‌دست آورد. ژاوی هرناندز که به‌تازگی هدایت آبی‌اناری‌ها را به‌دست گرفته است، برای سومین بار در کنار زمین، تیمش را رهبری می‌کرد و موفق شد دومین برد خودش را به همراه بارسا در رقابت‌های لالیگا به‌دست آورد.

عملکرد ژاوی در این سه مسابقه نشان می‌دهد که او توانسته بازیکنان را ازلحاظ روحی-روانی تحت تاثیر قرار دهد و با این دو برد در لیگ اسپانیا به‌نظر می‌رسد که اعتمادبه‌نفس به بازیکنان بازگشته است. بارسا در این مسابقه کار را بهتر آغاز کرد و به نظر می‌رسید بازیکنان در زمین نسبت به زمان حضور کومان از شرایط بدنی بهتری برخوردارند و باانگیزه بهتری به رقابت می‌پردازند.

موقعیت‌های بارسا از همان دقایق ابتدایی مسابقه آغاز شد، اما با بی‌دقتی مهاجمان که دپای در صدر آن‌ها بود، توپ‌ها به گل تبدیل نمی‌شد، اما ژاوی تسلیم نشد و مرتب آن‌ها را به کار تیمی بیشتر و دادن پاس‌های سالم و روبه‌جلو تشویق می‌کرد.

تیم میزبان نیز از اواسط نیمه نخست بازی بهتری ارائه کرد، اما حملات گسترده آن‌ها راه به‌جایی نداشت و نیمه نخست با توجه به برتری نسبی بارسا بدون گل پایان یافت. نیمه دوم بازهم بارسا کار را بهتر آغاز کرد و این دی یونگ بود که در دقیقه ۴۸ با جای‌گیری در محوطه جریمه به‌صورت اتفاقی توپ در اختیارش قرار گرفت و بی‌درنگ دروازه ویارئال را باز کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

میزبان برای زدن گل تساوی تلاش زیادی انجام داد تا اینکه چوکوئزه در دقیقه ۷۶ موفق شد دروازه ترشتگن را باز کند و بازی به‌تساوی کشیده شد؛ اما تعویض ژاوی و آوردن کوتینیو به زمین مسابقه در ۱۰ دقیقه پایانی جریان بازی را به‌کلی تغییر داد و بارسا موفق شد در دقیقه ۸۸ توسط دپای به گل دوم برسد. خستگی بیش‌ازاندازه تیم میزبان باعث شد تا آن‌ها علاوه بر دریافت گل دوم مرتکب خطای پنالتی نیز در وقت‌ اضافه بازی شوند و کوتینیو موفق شد از روی نقطه پنالتی گل سوم بارسا را به ثمر برساند و دومین باخت پیاپی ویارئال در طی چهار روز را رقم بزند.

تیم فوتبال ویارئال پیش از دیدار مقابل بارسا، شکست خانگی مقابل یونایتد را در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان متحمل شده بود. بازیکنان و سرمربی ویارئال در انتهای بازی نسبت به قضاوت داور مسابقه بسیار معترض بودند و عقیده داشتند گرفتن پنالتی در نیمه نخست به نفع آن‌ها می‌توانست نتیجه دیگری را در پایان مسابقه رقم بزند.

ضربه بازیکنان تیم میزبان در درون محوطه جریمه به دستان پیکه برخورد کرد و آن‌ها معتقد بودند داور خیلی ساده از این موضوع عبور کرد و هیچ تلاشی برای بازبینی دوباره آن انجام نداد. همین موضوع باعث شد تا در انتهای بازی نیز اونای امری به نشانه اعتراض به داوری به سود بارسا بدون دست دادن با ژاوی زمین مسابقه را ترک کند و به رختکن برود. این پیروزی برای ژاوی بسیار حائز اهمیت بود و آن‌ها با این برد توانستند ۲۳ امتیازی شوند و در رده هفتم جدول جای بگیرند.

ژاوی نیز در پایان بازی معتقد بود که آن‌ها با مقداری شانس در این بازی به پیروزی رسیدند. ژاوی در پایان بازی گفت: «ما در برابر تیم بزرگی بازی کردیم اما جای خوشحالی دارد که بیشتر دقایق بازی توپ را در اختیار داشتیم. روی گل دوم، ممفیس بسیار خوب کارکرد و خوش‌شانس بودیم که توانست توپ را به گل تبدیل کند. تیم مقابل هم ‌بازی خوبی را به‌نمایش گذاشت و اگر بخواهم منصفانه بگویم آن‌ها مستحق باخت نبودند؛ اما شانس هم قسمتی از مسابقه است که ما امروز به‌خوبی از آن استفاده کردیم. بدون شک این پیروزی برای ما بسیار مهم بود و می‌تواند روحیه فوق‌العاده‌ای به ما بدهد.»

بیشتر از فوتبال