ترامپ: دلم می‌خواست بایدن در مدیریت کرونا موفق باشد

«آنچه رخ‌ داد، فاجعه‌بار بود. به نظرم عملکردش در رابطه با ویروس کرونا افتضاح بوده است»

WIN MCNAMEE, Angela Weiss / AFP / GETTY IMAGES NORTH AMERICA

دونالد ترامپ، رئیس‌‌جمهوری پیشین ایالات متحده، از مدیریت رئیس‌‌جمهوری بعد از خودش در رابطه با همه‌گیری ویروس کرونا انتقاد کرد و گفت تلاش‌هایش برای مقابله با این همه‌گیری «فاجعه‌بار» بوده است.

آقای ترامپ در مصاحبه با برنامه «وارنی‌ اند‌ کو» از شبکه فاکس بیزینس گفت کاش رئیس‌جمهوری جو بایدن در تلاشش برای مبارزه با این مشکل موفق بود.

آقای ترامپ روز جمعه، پنجم آذرماه، در مصاحبه با استوارت وارنی گفت: «ببینید، دلم می‌خواست [بایدن] در تمام این ماجرای کووید یا به قول خودم ویروس چینی موفق شود.»

«دلم می‌خواست موفق شود، اما کاملا ناموفق بوده است. آنچه رخ‌ داد، فاجعه‌بار بود. به نظرم عملکردش در رابطه با ویروس کرونا افتضاح بوده است.»

آقای ترامپ در حالی این سخنان را گفت که کشورهای دنیا می‌کوشند با شیوع نوع جدید این ویروس مقابله کنند، سویه‌ای که سازمان بهداشت جهانی نام اومیکرون بر آن نهاده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شیوع این سویه موجب شده است که رئیس‌جمهوری بایدن محدودیت‌هایی در سفرها اعمال کند. کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سفر از آفریقای جنوبی، بوتسوانا، زیمبابوه، نامیبیا، لسوتو، اسواتینی، موزامبیک و مالاوی به این کشور فعلا ممنوع است.

بعد از اعلام این ممنوعیت، رئیس‌جمهوری بیانیه آماده‌ای را صادر کرد که در آن آمده است: «تا هنگامی‌که اطلاعات بیشتری به‌دست آوریم و برای رعایت احتیاط، فرمان محدودیت‌های گسترده‌تر برای مسافرت هوایی از مبدا آفریقای جنوبی و هفت‌ کشور دیگر صادر می‌کنم. این محدودیت‌های جدید از ۲۹ نوامبر (۸ آذر) به اجرا درخواهد آمد. جلوتر که برویم طبق توصیه‌های علم و گروه مشاوران پزشکی عمل خواهیم کرد.»

 آقای ترامپ هم مانند آقای بایدن در دوران ریاست جمهوری خودش فرمان‌های منع مسافرت در دوران کرونا را صادر کرده بود، اما آقای بایدن از رهبر جمهوری‌خواهان پیروی نکرده است که درمان‌های خطرناکی مثل تزریق مواد ضدعفونی‌کننده را توصیه کرد.

آقای ترامپ در مصاحبه‌اش در مورد تحولات تولید واکسن کرونا هم‌ صحبت کرد و از تلاش‌های دولت خود در این زمینه ستایش کرد. او گفت: «فائوچی گفت بیش از پنج سال طول می‌کشد و معلوم هم نیست کارساز باشد؛ اما به‌راستی کارساز بود و حتی آنهایی که واکسن تزریق کردند، کارشان به بستری شدن در بیمارستان نکشید و نمردند.»

© The Independent

بیشتر از جهان