اندریسکو ۱۹ ساله ویلیامز را در فینال مسابقات تنیس آمریکا شکست داد

این پیروزی سرینا ویلیامز را از دستیابی به رکورد ۲۴ بار قهرمانی انفرادی بازداشت

ELSA / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP سرینا ویلیامز- یو اس اوپن

نوجوان کانادایی، سرینا ویلیامز را در فینال مسابقات تنیس آمریکا شکست داد تا اولین عنوان قهرمانی جهان خویش را کسب کند. 

اندریسکو از آغاز کنترل بازی را در دست گرفت و بعد از یک ست و دو استراحت نهایتا یک حمله ویلیامز را دفاع کرد تا با نتایج ۶-۳ و ۷-۵ عنوان قهرمانی را در شامگاه شنبه از آن خود کند. 

تنیس‌باز ۱۹ ساله اولین زنی است که برنده مسابقات تنیس آمریکا در اولین حضور خود در این مسابقات شده است. (این مسابقات از سال ۱۹۶۸ شروع شد)

پیروزی وی در شنبه شب سرینا ویلیامز را از دستیابی به رکورد ۲۴ بار قهرمانی انفرادی باز داشت. این دومین سال متوالی است که سرینا ویلیامز بازنده فینال مسابقات تنیس آمریکا بوده است. البته این باخت فارغ از جاروجنجال سال ۲۰۱۸ بود که ویلیامز هنگام شکست از نائومی اوساکا، درگیر مشاجر‌ه‌ای ادامه‌دار با داور بازی شد.

ویلیامز، پس از به دنیا آوردن کودکش در دو سال پیش و بازگشت به زمین بازی، فینالیست چهار مسابقه از ۷ سری مسابقاتی بود که در آنها شرکت کرد.

سروها و ضربه‌های اندریسکو شبیه همان سروها و ضربه‌های محکم و معمول ویلیامز بود. اما ویلیامز هم بهترین بازی را از خود به نمایش نگذاشت و در لحظات کلیدی تمرکز کافی نداشت و در آخرین امتیاز سه بازی دو بار متوالی خطا کرد و بازی را از دست داد.

اندریسکو در ست دوم ۵-۱ جلو افتاد و حتی سرویسی برای کسب امتیاز ششم و پیروزی در این ست را زد اما ویلیامز به بازی بازگشت و بازی را تا امتیاز ۴۰-۳۰ در نتیجه ۶-۵ نگاه داشت، ولی اندریسکو سرویس آخر او را با ضربه‌‌ای با سرعت ۱۰۵ مایل برساعت پاسخ داد که ویلیامز از جواب دادن باز ماند و بازنده بازی شد.

چهار برد پیاپی ویلیامز او را به نتیجه ۵ در مقابل ۶ امتیاز اندریسکو رساند. جماعت حاضر در استادیوم آرتور اش سراسر طرفدار ویلیامیز بود و وقتی بازگشت اینچنین او به بازی را شاهد شدند سر از پا نشناخته و آنقدر بلند سروصدا کردند که اندریسکو مجبور شد بعد از یکی از این امتیازها گوش خود را با دستانش بپوشاند.

ولی ناگهان این رقابت یک‌طرفه به مصافی بین دو بازیکن تبدیل شد. در حالیکه اندریسکو کنترل همه چیز را در دست داشت - از کنترل خود گرفته تا حریف بسیار با تجربه‌ترش و حتی کنترل لحظات شورانگیز در ورزشگاه  - ویلیامز بهترین بازی را از خود نشان نداد، به ویژه هنگام سرو زدن. این بار ششم است که او بازنده بازی فینال می‌شود.

اندریسکو در طول فعالیت حرفه‌ای کوتاه خود تنها در چهار دوره مسابقات بزرگ شرکت کرده است. سال گذشته وی حتی بازی آغازین دوره مقدماتی را داشت می‌باخت.

روز شنبه و در آخر بازی دستانش را روی سرش گذاشت، راکتش را رها کرد و مشت خود را به نشانه قهرمانی گره زد. بعد از به آغوش کشیدن ویلیامز در پای تور، اندریسکو زمین آبی بازی را بوسید و به پشت روی آن دراز کشید و از تشویق حاضران لذت برد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/sport

© The Independent

بیشتر از ورزش