آنچه باید پیش از خریدن یک توله سگ بدانید

حضور یک توله سگ، انرژی حاکم بر خانواده را عوض خواهد کرد

Pexels

برای بسیاری ازما، آوردن یک سگ یا توله‌سگ به زندگی‌مان تنها موردی است که طی آن می‌توانیم عضوی از «خانواده»‌مان را انتخاب کنیم. آوردن یک توله‌سگ به خانه می‌تواند به معنای ۱۵ سال تعهد باشد. به همین دلیل باید واقعا سخت و طولانی فکر کنید که چه موجودی را به زندگی‌تان راه خواهید داد.

چه موجودی را می‌خواهید به خانه و خانواده‌تان راه دهید؟  

حضور یک توله سگ، انرژی حاکم بر خانواده را عوض خواهد کرد. او با خودش چنان شادی‌ای به ارمغان می آورد که تصورش را هم نمی‌کردید، اما در عین حال موجب فشار و اضطرابی هم خواهد شد که پیش‌تر نمی‌شناختید. چیزهایی هست که  مردم باید پیش از خریدن یک توله‌سگ بدانند.

۱. پرورش دهندگان، فروشندگان و تولیدکنندگان توله‌سگ همه جا هستند.

آن ها در پنهان ماندن از دید مهارت یافته‌اند. آن‌ها بخشی از سازمان‌هایی هستند که به آن اعتماد دارید و کارشان پول درآوردن است. تنها کارشان پول در آوردن است. آن‌ها به سلامت، آسایش یا تربیت توله‌سگ یا آسیبی که می‌تواند به یک خانواده بزند، اهمیت نمی‌دهند. آن‌ها راه متقاعد کردن شما را پیدا می‌کنند، به شما دروغ می‌گویند و کلک می‌زنند. به همین دلیل اگر درصدد آوردن توله سگ هستید، باید به دنبال توصیه‌های مستقل باشید. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از نظر من، پرورش مجاز سگ هیچ معنای خاصی ندارد و تنها مفهوم آن این است که شورای محلی از آن آگاه است. «پرورش دهندگان مجاز»ی را می‌شناسم که تا ۳۰۰ قلاده توله سگ تولید کرده‌اند که به آن «مزرعه توله سگ» گفته می‌شود. لطفا در این زمینه تحقیق کنید.

۲. توله‌سگی که بد پرورش یافته باشد و بدرفتار و بی‌ترتبیت باشد، چنان پیامدی بر زندگی‌تان خواهد داشت که تصورش را هم نمی‌توانستید بکنید.

از موارد مالی و صورتحساب دامپزشک گرفته تا درگذشت، یا عواقب مشکلات رفتاری و تاثیر آن بر خانواده و توانایی آن‌ها برای همزیستی با یک سگ،  پیامدهای آوردن توله‌سگی که در موردش تحقیق کافی نشده باشد، بسیار گسترده است. خودتان را گول نزنید.

۳. واقع‌بین باشید

ما عمدتا با «ایده‌آل»‌ها زندگی می‌کنیم؛ از جمله این که «آخر هفته‌ها با سگم خواهم دوید»، و فراموش می‌کنید که هفته پنج روز دیگر هم دارد که نمی‌توانید با سگتان بدوید. اما اگر به آن به عنوان آمار نگاه کنیم، می‌بینیم که اغلب اوقات واقعا نمی‌خواهیم با سگی که نیازمند راه رفتن روزانه یا حتی دویدن است، زندگی کنیم. ناتوانی در برآوردن این نیاز اساسی، نهایتا شما را ناراحت، مایوس و گریان، و سگتان را خشمگین خواهد کرد.

شناخت و انتخاب نوع سگ هم بسیار مهم است. به زندگی‌تان واقع‌بینانه فکر کنید و نژاد سگی را انتخاب کنید که در آن جا بگیرد. واقع‌بینانه نیست که انتظار داشته باشید که یک نژاد نامناسب سگ به راحتی با  زندگی‌تان تلفیق شود.  

۴. اگر در تماس تلفنی با یک پرورش‌دهنده سگ از شما سوال شود که چه رنگ یا جنسیتی را ترجیح می‌دهید، فورا قطع کنید.

انتخاب یک توله‌سگ بسیار پیچیده‌تر از این‌هاست. هرکه جز این بگوید، کسی نیست که بخواهید از او سگ بخرید.

۵. همه‌گیری کووید سگ‌ها را سال‌ها عقب برده است.

کووید به معنای واقعی کلمه اجازه داد که هزاران توله‌سگ بدون نظارت در سگ‌داری‌ها یا همان «مزارع» سگ تولید شوند و بسیاری از پرورش دهندگان شرور، همچنان از کووید به عنوان بهانه‌ای برای جلوگیری از بازدید مردم از محل و محیط پرورش توله‌سگ‌ها استفاده می‌کنند. نپذیرید. آن را مد نظر قرار ندهید. باید پیش از آن که تصمیم بگیرید آیا سگی مناسب شماست یا نه، شخصا او را ببینید. 

۶. در تارنمای @puppyLoveCampains جست‌وجو و تحقیق کنید.

در اینستاگرام یک کارزار عالی پرورش توله‌سگ موسوم به @puppylovecampains هست که می‌توانید در آن از نام واقعی پرورش‌دهندگان سگ، مراکز معامله و فروش و دروغ‌های سیاهی که می‌بافند، آگاه شوید. اگر در فکر آوردن یک توله‌سگ هستید، از شما تقاضا می‌کنم آن‌ها و اطلاعات مربوط به آن موارد را دنبال و جست‌وجو کنید. ممکن است این کار جلوی بزرگترین اشتباه زندگیتان را بگیرد.

۷. باید اطمینان حاصل کنید که سگی که در خانه پرورش دهنده دیده‌اید، واقعا مادر توله‌سگ مورد نظر است.

باید پیش از حتی فکر در مورد بردن توله‌سگ به خانه، از مادر او خوشتان بیاید و فکر کنید شخصیتی عالی دارد. باید در مورد پدر او هم پرس‌و‌جو کنید، مشخصات تماس با صاحب پدر را بگیرید تا بتوانید در مورد خصوصیات اخلاقی و پرورش او گفت‌وگو کنید. باید بیلان سلامت آن‌ها و آزمایش‌هاشان را ببینید و سپس با تماس با دامپزشک یا آزمایشگاه مربوطه، صحت آن را تایید کنید. باید برای حصول اطمینان از درستی  آنچه به شما گفته شده، یک کارآگاه شوید. 

۸. توله‌سگتان را باید در هشت هفتگی به خانه بیاورید

او باید در هشت هفتگی با شما زندگی کند، در مورد خانه، خانواده، شغل شما، محیط و از ترتیبات و شرایط شما آگاه شود. اگر آن دوره هشت تا دوازده، سیزده هفتگی را از دست بدهد، ممکن است در آینده با مشکلاتی رو‌به‌رو شوید.

۹. آوردن توله‌سگ به خانه می‌تواند پراسترس باشد، و به احتمال زیاد خواهد بود

شاید فشار بیش از حدی به‌نظر برسد، اما اگر سگی خوب پرورش یافته و با دقت انتخاب شده باشد، باید توام با شادی هم باشد. زندگی با سگ مملو از فراز و نشیب‌های احساسی است، اما اگر تصمیم و گزینه‌تان درست بوده باشد، نهایتا همه چیز به‌خوبی تمام خواهد شد.

۱۰. در مورد جای خواب سگتان وسواس به خرج ندهید

چنین وسواسی را در صاحبان جدید سگ زیاد دیده‌ام، در حالی که در واقع برایشان کار اضافی می‌تراشد و زندگی را در روزهای لذتبخش اولیه، دشوار می‌کند. توله‌سگ برای جدایی از خانواده و تنها زیستن خلق نشده، بنابراین از انتظارات خود بکاهید و روی کمک به توله‌سگتان تمرکز کنید که حس کند دوستش دارند و امن و امان است. همه چیز از آنجا شروع می شود.  

«کتابی که سگتان دلش می‌خواست بخوانید» به تالیف لوئیز گلِیزبروک، هم‌اکنون به فروش گذاشته شده است. آن را از این تارنما بخرید.

© The Independent

بیشتر از زندگی