ستاره تنیس اسپانیا به کرونا مبتلا شد

تیم اسپانیا در گروه یک مسابقات با تیم‌های روسیه و اکوادور هم‌گروه است

کارلوس آلکاراس، پدیده جوان تنیس اسپانیا - Tiziana FABI / AFP

کارلوس آلکاراس، پدیده جوان تنیس اسپانیا که مدتی پیش نیز موفق به کسب عنوان قهرمانی در رقابت‌های زیر ۲۱ ساله‌ها در میلان ایتالیا شده بود، به دلیل ابتلا به کرونا رقابت‌های تنیس جام دیویس را از دست داد و بدین ترتیب نمی‌تواند تیم ملی تنیس اسپانیا را در این رقابت‌ها همراهی کند. تیم اسپانیا در این رقابت‌ها امید زیادی به درخشش او در مسابقات داشت و غیبت ناگهانی او بروگوئرا، سرمربی اسپانیا را در این مسابقات با مشکل مواجه کرده است. روبرتو باتیستا آگوت از دیگر بازیکنان تیم اسپانیا بود که از حضور در این مسابقات انصراف داد و این موضوع باعث شد تا مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها با چالشی جدی مواجه شود. رافائل نادال نیز که در دور قبلی رقابت‌ها نقش اساسی در قهرمانی تیم اسپانیا داشت در این دور از مسابقات حضور ندارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم اسپانیا در گروه یک مسابقات با تیم‌های روسیه و اکوادور هم‌گروه است و در نخستین مسابقه خود در شهر مادرید مقابل تیم اکوادور قرار گرفت و موفق شد نخستین مسابقه خود را سه بر صفر به پایان برساند. رقابت تیم‌ها با یکدیگر در سه مسابقه خلاصه می‌شود، دو دیدار انفرادی و یک دیدار دونفره که در صورت پیروزی یک تیم در دو مسابقه انفرادی، بازی سوم جنبه تشریفاتی برای تیم‌ها خواهد داشت. تیم اسپانیا در نخستین دیدار انفرادی مجبور شد تا در غیاب آلکاراس از لوپز پا به‌ سن گذاشته استفاده کند و او نیز در این دیدار به‌خوبی ظاهر شد و موفق شد در دو ست متوالی با نتایج مشابه ۶-۳ کویروز نماینده اکوادور را مغلوب کند. در دومین مسابقه کارنیو بوستا مقابل گومز دیگر نماینده اکوادور قرار گرفت و دو بر یک با نتایج ۷-۵، ۳-۶ و ۶-۷ پیروز شد. تیم اسپانیا در دیدار دونفره هم به پیروزی رسید تا نخستین مسابقه را با پیروزی پشت سر بگذارد.

از دیگر دیدارهای مهم برگزارشده می‌توان به دیدار صربستان و اتریش از گروه شش مسابقات اشاره کرد. تیم صربستان که نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان را در ترکیب خود دارد، موفق شد در هر سه مسابقه خود مقابل اتریش به برتری دست پیدا کند. جوکوویچ در مسابقه خود مقابل دنیس نواک قرار گرفت و در دو ست متوالی با نتایج ۶-۲ ۶-۳ به پیروزی رسید. دیگر دیدار انفرادی تیم صربستان را دوسان لایوویچ انجام داد و در یک بازی طولانی که نزدیک به دو ساعت و ۴۵ دقیقه به طول انجامید، موفق شد دو بر یک و با نتایج ۷-۶ ۶-۳ و ۷-۵ از سد جرالد ملزر، برادر یورگن ملزر، تنیسور مطرح اتریش عبور کند. در دیدار سوم نیز تیم دونفره صربستان دو بر یک به برتری رسید تا با سه پیروزی در صدر گروه شش مسابقات قرار بگیرد. مسابقات در شش گروه سه تیمی در حال برگزاری است و تیم‌های نخست هر گروه به همراه دو تیم دوم که بالاترین امتیاز را داشته باشند راهی مرحله یک‌چهارم نهایی خواهند شد.

بیشتر از تنيس