مردی در کابل، پس از مشاجره لفظی با برادرش سر او را برید

در سه ماه گذشته و با مسلط شدن طالبان بر افغانستان، آمار قتل، آدم‌ربایی و خشونت در افغانستان افزایش یافته است

طالبان برخلاف آنچه ادعا می‌کرد، نه‌تنها موفق به مهار ناامنی نشده، بلکه دست به ترور و آدم‌ربایی زده‌ است - Hector RETAMAL / AFP

یک مرد به‌نام «غازی» و از ساکنان منطقه خواجه رواش در ناحیه ۹ شهر کابل، روز سه‌شنبه، ۲ آذر، پس از یک مشاجره لفظی با برادر کوچک‌ترش که به او گفته بود «مرد نیستی، چون فرزند پسر نداری»، سر او را با چاقو برید و از خانه متواری شد.

سلیم (مستعار) ساکن کابل با ارائه‌ جزئیات این حادثه به ایندیپندنت فارسی گفت: «رفیع و غازی، دو برادر بودند که در منطقه خواجه رواش زندگی می‌کردند. آنان ازدواج کرده بودند و رفیع یک پسر و غازی دختر دارد. نخست هر دو به دلایل نامعلوم باهم مشاجره لفظی کردند و در جریان تنش، رفیع به غازی گفت، تو مرد نیستی، اگر مرد ‌بودی، مانند من یک پسر ‌داشتی.» غازی از این حرف رفیع خشمگین شد و سر برادر کوچکش را برید. غازی پس از کشتن برادرش، از خانه متواری شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سلیم گفت: «من هر دو را خوب می‌شناختم، قبلا خیلی‌ با هم دوست و رفیق بودند. هیچ تصور نمی‌کردم که غازی دست به چنین اقدامی بزند، اما او سر برادرش را برید و فرار کرد.» سلیم می‌گوید، خانواده‌ی این دو برادر در فقر و تنگدستی زندگی می‌کنند و پس‌ازآنکه رفیع به قتل رسید و غازی فرار کرد، اعضای خانواده، پول خرید کفن و برگزاری مراسم تدفین را نداشتند و این کار به کمک همسایه‌ها انجام شد. او گفت، این اتفاق منجر به وحشت در میان خانواده‌های ساکن در منطقه خواجه رواش شده است. پس از گذشت چهار روز، هنوز خبری از غازی در دست نیست.

در سه ماه گذشته و با مسلط شدن طالبان بر افغانستان، آمار قتل، آدم‌ربایی و خشونت در افغانستان افزایش یافته است. طالبان برخلاف آنچه ادعا می‌کرد، نه‌تنها موفق به مهار ناامنی و جنایت نشده ‌است‌، بلکه در بسیاری از موارد این گروه نیز دست به ترور و آدم‌ربایی زده‌ است.