نگرانی آبی‌های لندن از مصدومیت شدید بن چیلول

بن چیلول، مدافع سمت چپ آبی‌های لندن در دقیقه ۷۰ مسابقه دچار مصدومیت شدیدی از ناحیه زانو شد

تیم فوتبال چلسی در بازی مقابل یووه به پیروزی رسید - Adrian DENNIS / AFP

تیم فوتبال چلسی در بازی مقابل یووه در لیگ قهرمانان، یک پیروزی شیرین را در استنفورد بریج به‌دست آورد، اما برای این برد به‌نظر می‌رسد بهای سنگینی نیز پرداخت کرده باشد. بن چیلول، مدافع سمت چپ آبی‌های لندن در دقیقه ۷۰ مسابقه بدون اینکه برخورد شدیدی با بازیکن تیم یووه داشته باشد دچار مصدومیت شدیدی از ناحیه زانو شد و درحالی‌که روی زمین از درد به‌خود می‌پیچید با کمک پزشکان زمین مسابقه را ترک کرد و جای خودش را به آسپیلیکوئتا داد.

در مراحل اولیه آزمایش مشخص شد که این آسیب‌دیدگی از ناحیه رباط صلیبی است و بازیکنانی که دچار آسیب‌های سنگین در این قسمت از پا می‌شوند نزدیک به شش یا حتی ۹ ماه از مسابقات دور خواند ماند و با توجه به این آسیب‌دیدگی به‌نظر می‌رسد که این فصل از رقابت‌ها برای این مدافع ارزشمند چلسی به پایان رسیده است. چیلول یکی از بازیکنان اصلی و تاثیرگذار توخل در این فصل از رقابت‌ها برای چلسی بوده است و در پیروزی‌های این تیم نقش بزرگی را ایفا کرده است. نبود او در ادامه فصل می‌تواند مشکلات اساسی را برای چلسی به‌وجود آورد.

توماس توخل نیز این موضوع را تایید کرد، اما گفت پزشکان مهلت شش‌هفته‌ای را برای چیلول در نظر گرفته‌اند تا مشخص شود که آیا این مصدومیت بهبود خواهد یافت یا خیر.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سرمربی چلسی در این خصوص گفت: «من به این موضوع نگاهی مثبت دارم و باید منتظر بمانم تا این شش هفته نیز سپری شود. او بازیکن با ارزشی برای ما خواهد بود و سعی خواهیم کرد که برای مسابقات آینده او را در اختیار داشته باشیم، اما برای بازگرداندن او عجله‌ای نداریم و فقط باید منتظر بمانیم. هم برای او و هم برای ما اتفاق سختی بود چرا که او در بهترین شرایط مسابقه قرار داشت و اعتمادبه‌نفس خوبی را به‌دست آورده بود. امیدوارم که کار او به جراحی ختم نشود.»

چیلول نیز با انتشار عکس و پیامی در شبکه‌های اجتماعی از مصدومیت سنگین خود پرده برداشت و گفت: «از این اتفاق بسیار ناراحت هستم چراکه در زمانی که در حال لذت بردن از فوتبال در تیم موردعلاقه‌ام بودم دچار چنین مصدومیت سنگینی شدم؛ اما سعی خواهم کرد که خیلی زود به زمین مسابقه بازگردم. از تمام پیام‌های پرمهر و محبت شما که از من حمایت کردید، سپاسگزارم.»

اما در کنار مصدومیت بن چیلول، دیگر بازیکن چلسی یعنی کانته نیز در بازی مقابل یووه دچار آسیب‌دیدگی شد و به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد چلسی در آستانه بازی مقابل یونایتد او را نیز در اختیار نخواهد داشت؛ اما خبر خوب برای هواداران چلسی می‌تواند بازگشت مهاجم گلزن آن‌ها پس از طی کردن دوران طولانی مصدومیتش باشد. روملو لوکاکو که چندی پیش دچار مصدومیت از ناحیه مچ پا شده بود در بازی مقابل یووه روی نیمکت ذخیره‌ها حضور داشت، اما به صلاحدید توخل به کار گرفته نشد تا احتمالا در بازی حساس مقابل یونایتد در زمین مسابقه حضور داشته باشد. تیم فوتبال چلسی هم‌اکنون با ۲۹ امتیاز از ۱۲ مسابقه صدرنشین لیگ برتر انگلستان است و شانس اصلی قهرمانی در این فصل از رقابت‌ها به‌حساب می‌آید.

بیشتر از فوتبال