پوشیدن کت چرمی در کره شمالی ممنوع شد

پوشیدن کت چرم به دلیل «به چالش کشیدن اقتدار رهبر» ممنوع شده است

بسیاری از مقامات هم به تقلید از رهبر کره شمالی شروع به کشیدن کت و بارانی چرمی کرده بودند - STR / AFP / KCNA VIA KNS

رهبر کره شمالی پوشیدن کت چرم را در این کشور ممنوع کرده است. این اقدام پس از آن صورت گرفت که مقام‌های ارشد این کشور از روی لباس‌های «کیم جونگ اون» الگوبرداری کردند؛ سبکی که به‌سرعت در میان قشر مرفه این کشور تبدیل به مد شد.

به نوشته روزنامه سان، «کیم جونگ اون» که در ابتدا کت چرمی خود را در سال ٢٠١٩ پوشیده بود، هفته گذشته نیز پس از بازگشت از طولانی‌ترین غیبت خود، آن را مجدداً پوشید.

با توجه به اینکه در کره شمالی کیش شخصیت کیم جونگ اون رایج است، بلافاصله این لباس تبدیل به مد شد. اگرچه در ابتدا تنها مسئولان رده بالای دولت آن را می‌پوشیدند. زیرا تنها این قشر از جامعه توانایی مالی خرید چنین لباسی را دارند. اما تولیدکنندگان لباس در کره شمالی سریعاً شروع به تولید کت‌های چرم با استفاده از چرم مصنوعی کردند تا قیمت آن کاهش یابد و عموم مردم هم بتوانند آن را تهیه کنند.

این موضوع باعث شد تا کت‌هایی شبیه به کت رهبر کره شمالی در بازار توزیع شود و بسیاری از مردم به تقلید از او این لباس را بپوشند. اما پوشیدن کت چرم به‌سرعت در کره شمالی ممنوع شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رادیو آسیای آزاد گزارش می‌دهد که «پلیس مد» در حال گشت‌زنی در خیابان‌ها است تا کت‌ها را از دست فروشندگان و شهروندانی که ظاهرشان را شبیه رهبر کره شمالی کرده‌اند، مصادره کند.

یک منبع آگاه در این باره گفت: «وقتی مردان جوان اعتراض می‌کنند که کت‌ها را با پول خود خریده‌اند و دلیلی برای بردن آن‌ها وجود ندارد، پلیس می‌گوید پوشیدن لباس‌هایی که شبیه به بالاترین مقام کشور باشد، «به چالش کشیدن اقتدار رهبر» است. آنها به مردم دستور دادند که از پوشیدن کت های چرمی خودداری کنند زیرا این بخشی از دستورالعمل حزب است که تصمیم بگیرد چه کسی می تواند آن را بپوشد.»

  بر اساس گزارش‌ها، این کت چرمی توسط کیم یو جونگ، خواهر رهبر کره شمالی نیز پوشیده شده است که گمان می‌رود جانشین وی باشد؛ بنابراین گفته می‌شود که کت چرم حتی به نمادی برای زنان قدرتمند نیز تبدیل شده است.

بیشتر از جهان