انفجار و آتش‌سوزی مهیب در یک کارخانه لاستیک در انگلیس

ساکنان اطراف کارخانه تخلیه شده‌اند

آتش‌نشانان در تکاپو برای فرونشاندن شعله‌های آتشی هستند که در اثر انفجاری در یک کارخانه پلاستیک در شهر بندری هال در یورکشایر انگلستان در حال گسترش است. 

برخی از ساکنان نزدیک به محل حادثه از خانه‌های اطراف تخلیه شده‌اند و نیروهای اورژانس به ساکنان منطقه هشدار داده‌اند که درها و پنجره ‌ها را بسته نگاه دارند.

به گزارش گاردین، دارن هیل، رئیس شورای شهر هال، گفت که بنا به اطلاعاتی که به او رسیده است، تمام کارگران به سلامتی از کارخانه تخلیه شده اند.

وی افزود از آنجا که به نظر می‌رسد مواد سمی در هوا منتشر شده است آژانس زیست محیطی اکنون در حال بررسی جزئیات است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به کفته او مکان آتش‌سوزی کارخانه ‌لاستیک تامپسون بوده است. 

نیروهای پلیس و امدادی هامبرساید می‌گویند که آنها در محل حاضرند و به مردمان محلی توصیه شده است که درها و ‌پنجره‌ها را ببندند چرا که ابرهای ضخیمی از دود سراسر منطقه را فرا گرفته است.

مرکز آمبولانس یورکشایر اعلام کرده است نخستین گزارش در باره یک آتش‌سوزی گسترده در ساعت ۳.۵۳ دقیقه بعد از ظهر به دست آنها رسیده است و آمبولانس‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل آتش‌سوزی رسیده‌اند.

فیلم‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است زبانه‌های بی‌امان آتش را نشان می‌دهند و صدای چندین انفجار در نزدیکی یک منطقه مسکونی شنیده شده و دود غلیظی آسمان را پوشانده‌است.

یک شاهد به بی‌بی‌سی گفته است که او بام کارخانه‌ را از جاده دیده است که در آتش می‌سوزد.

کارولین فروست، مدیر یک مهدکودک در هسل، نیز به بی‌بی‌سی گفته است:«حقیقتا ترسناک است. شما می‌توانید صدای انفجارها را بشوند.  ابرهای سیاه دود همه جا را فراگرفته است و درنتیجه ما  در تکاپوییم تا با بیشترین شتاب ممکن همه چیز را سازمان دهیم.» 

بیشتر از جهان