انتقاد تند مهران مدیری از وضعیت کشور

دور جدید برنامه دورهمی در روز طبیعت (۱۳ فروردین) آغاز شد و مهران مدیری، مجری و کارگردان این برنامه شروعی طوفانی داشت. مدیری برنامه را با انتقادهای تند از وضعیت کشور و مسئولین آغاز کرد.

مدیری پس از تبریک سال نو و در بخش هایی از برنامه گفت: «واقعا نمی‌دانم چه بگویم. سال گذشته، همین موقع‌ها بود که «دورهمی» تمام شد. من هرچه بلد بودم آن دوره درباره مشکلات و اتفاقات کشور گفتم، با زبان تندی هم گفتم اما الان انگار همه ما می‌گوییم ای کاش پارسال بود. سال ۹۷ دیگر شاهکار کردید. این وضعیت اقتصاد است، این وضعیت معیشت مردم است، این وضعیت قیمت ارز است و این وضعیت زلزله و جدیدا سیل است و این وضعیت هزار تا چیز دیگر است. چکار می‌کنید با خودتان، چکار می‌کنید با ما».

مدیری با تمسخر گفت: «گفتند این ویژه‌برنامه سیزده‌بدر است و اوقات مردم را تلخ نکن، به مردم امید بده، گفتم چشم همه ما را امیدوار کن، همه ما را همین‌طور امیدوار نگه دار، ما را با امید خفه کن».

وی ادامه داد: «ما تصمیم گرفتیم به جامعه امید تزریق کنیم، عده‌ای نشستند و دَم از گرانی و بدبختی و .. می‌زنند، (با کنایه) باید گفت: عزیزم زندگی زیبایی‌های خودش را دارد، فقط باید درست نگاه کنیم».

کارگردان این برنامه اعلام کرد حرف‌های بیشتر را می‌گذارد برای آغاز دور تازه این برنامه هر چند بازپخش این برنامه از شبکه نسیم حذف شد.

مدیری با به روی صحنه آوردن دو نفر از تماشاگران که در سال ۹۷ ورشکسته شدند، گفت: «سال پیش تبلت‌هایی که به شرکت کنندگان می‌دادیم، حدود ۲۰۰ هزار تومان بود و فکر می‌کردیم خیلی گران است، اما الان هر کدام ۸۰۰ هزار تومان شده، پس درست فکر کنید و رای بدهید تا حق کشی نشود. (با خنده)، با این روش از سال بعد هزینه تبلت ۱۹ میلیارد تومان می‌شود. احتمالا سال آینده تبلت می‌دهیم به قیمت ۱۹ میلیارد تومان». سپس به کنایه در مورد تزریق امید در جامعه صحبت کرد و با اشاره به گرانی، ترافیک و ... به طنز پیشنهاد کرد مردم عطر گل رازقی استشمام کنند و به پرواز بادبادک‌ها بنگرند!

مدیری که در دور پیش این برنامه خداحافظی کرده بود، در اینباره گفت: «در بین تماشاگران چند نفری هستند که چپ چپ نگاه می‌کنند و می‌گویند؛ شما که خداحافظی کردید و گفته بودید دورهمی برنامه ندارد اما الان اینجا هستید؛ در واقع اصلا قرار نبود دوباره برگردیم، اما به ما پیامک دادن و گفتند سری جدید «دورهمی» را شروع کنید. گفتیم جا نداریم، برای گروه لوکیشن فرستادن، گفتم زمان نداریم باز لوکیشن فرستادن، تا جایی که من ساعت دو نیمه شب با دکوراتور برنامه تماس گرفتم و زمان را مشخص کردم و شد این چیزی که الان شما آن را می‌بینید».

این برنامه با بازتابهایی نیز روبرو شد. وحید یامین پور، مجری اصولگرا در توییتر نوشت:

علی رضا موعضی، دبیر شورای اطلاع رسانی دولت نیز نوشت:

گفتنی است شبنم مقدمی، بازیگر سینما و تئاتر مهمان این برنامه بود.

بیشتر از فرهنگ و هنر