یک دختر شش‌ساله در سمنگان، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است

مسئولان محلی طالبان در شهر ایبک از این اتفاق آگاه شده‌اند، اما هیچ اقدامی برای مجازات متجاوز نکرده‌اند

خانواده این دختر ترس اینکه مبادا مورد خشم طالبان و شخص متجاوز قرار بگیرند، سکوت کرده‌اند- ایندیپندنت فارسی

یک دختر شش‌ساله به نام صحرا، صبح جمعه ۲۸ آبان، در شهر ایبک، مرکز استان سمنگان در شمال افغانستان، مورد تجاوز جنسی یک مرد قرار گرفته است.

در ویدیویی که از این کودک شش‌ساله به ایندیپندنت فارسی رسیده است، حال او خوب است و می‌گوید: «به سمت مغازه می‌رفتم، یک مرد آمد و مرا با خودش برد. هر چه جیغ زدم کسی نبود.»

یک منبع آگاه در شهر ایبک سمنگان گفت، تجاوز جنسی توسط یک مرد بزرگ‌سال انجام شده و صحرای شش‌ساله، زمانی از دست متجاوز رها شده است که کودکان محل سروصدا کرده‌اند. این منبع، به‌دلیل به‌خطر افتادن اعضای خانواده صحرا از گفتن بقیه جزئیات، محل زندگی آنها و مکان دقیق اتفاق خودداری نمود. به گفته این منبع، مسئولان محلی طالبان در شهر ایبک از این اتفاق آگاه شده‌اند، اما هیچ اقدامی برای مجازات متجاوز نکرده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

صحرا در ویدیو درباره متجاوز چیزی نمی‌گوید و فقط اشاره می‌کند که یک مرد او را به‌زور به سمتی کشانده است و کسی جیغ و فریاد او را نشنیده است. منبع آگاه گفت، پس‌ از آنکه صحرا توسط کودکان محل به خانه منتقل شده، مادرش با دیدن او از حال رفته است.  وضعیت صحرا و مادرش بهتر است، اما آنان از ترس اینکه مبادا مورد خشم طالبان و شخص متجاوز قرار بگیرند، سکوت کرده‌اند. به‌دلیل بی‌اعتمادی و هراس از طالبان، قربانیان تجاوز جنسی، کمتر جرات می‌کنند به طالبان مراجعه کنند. در بیشتر موارد، به‌دلیل اینکه عاملان این رویدادها با مسئولان طالبان تماس و همکاری دارند، برملا شدن آن، منجر به تهدید بیشتر خانواده قربانی می‌شود.

پیش از این نیز در سوم اکتبر، یک مرد جوان به نام محمد ظریف مقابل دفتر استاندار سمنگان در شهر ایبک، خود را به‌ آتش کشید و جان داد. بستگان محمد ظریف گفتند، او در اعتراض به بی‌عدالتی و ظلمی که از سوی مسئولان محلی طالبان بر او و خانواده‌اش اعمال شده بود، خود را به آتش کشید. پس از مرگ محمد ظریف، یکی از اعضای خانواده او گفت: یک عضو طالبان برادر محمد ظریف را کشته بود و مقامات محلی طالبان به‌جای به زندان انداختن قاتل، خانواده قربانی را تهدید کرده بودند. پس‌ازآنکه تلاش‌های محمد ظریف برای به دادگاه کشاندن قاتل برادرش به نتیجه نرسید، خودش را به آتش کشید و جان باخت.

پس از فروپاشی دولت پیشین افغانستان، طالبان تمامی کارکنان ادارات قضایی و ۲۵۰۰ قاضی را برکنار کرد. به‌جای قاضی‌ها و دادستان‌های تحصیل‌کرده، افرادی از گروه طالبان که قبلا دادگاه‌های صحرایی این گروه در روستاها را به عهده داشتند در مسندها گماشته شدند.

بیشتر از جهان