اروپا همچنان میزبان ویروس کرونا است

بدون اقدام فوری و جدی، این قاره ممکن است تا فصل بهار آینده شاهد ۷۰۰ هزار مرگ دیگر باشد

آلمان یکی از پایین‌ترین درصدهای واکسیناسیون را در میان کشورهای اروپای غربی دارد-STEFANIE LOOS / AFP

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که موارد ابتلا به ویروس کرونا در اروپا در هفته گذشته ۱۱ درصد افزایش یافته و اروپا تنها منطقه در جهان است که از میانه ماه اکتبر (اواخر ماه مهر) با نمودار صعودی تعداد مبتلایان روبه‌رو بوده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، سازمان جهانی بهداشت وابسته به سازمان ملل متحد در ارزیابی هفتگی خود از بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ که روز سه‌شنبه ۲۳ نوامبر (۲ آذر) منتشر شد، اعلام کرد که موارد مرگ‌ومیر در سراسر جهان با حدود ۶ درصد افزایش، به ۳.۶ میلیون ابتلای جدید و ۵۱۰۰ مورد مرگ‌ومیر در هفته گذشته رسیده است.

دکتر هانس کلوگه، مدیر اروپایی سازمان جهانی بهداشت، هشدار داد که بدون اقدام فوری و جدی، این قاره ممکن است تا فصل بهار آینده شاهد ۷۰۰ هزار مرگ دیگر باشد. این متخصص گفت: «منطقه اروپا همچنان در چنگال همه‌گیری کووید-۱۹ است. در حالی که بیش از یک میلیارد دوز واکسن در سراسر منطقه اروپا تجویز شده است، دامنه پوشش واکسیناسیون از ۱۰ تا ۸۰ درصد متغیر است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفته گذشته کشورهای اتریش، هلند، و بلژیک تدابیر سخت‌گیرانه‌‌ای- از جمله قرنطینه‌های سراسری- اتخاذ کردند تا از شیوع بیشتر ویروس کرونا جلوگیری کنند. آلمان نیز با آمار فزاینده ابتلای جدید به کرونا مواجه است و سیاستمداران آن کشور اکنون از در نظر گرفتن تدابیر شدیدتر کرونایی خبر می‌دهند. آلمان یکی از پایین‌ترین درصدهای واکسیناسیون را در میان کشورهای اروپای غربی دارد و فقط ۶۸ درصد مردم آن کشور واکسینه شده‌اند.

سازمان جهانی بهداشت درباره کشورهای آسیایی و خاورمیانه اعلام کرد که میزان کرونا در این مناطق به ترتیب ۱۱ درصد و ۹ درصد کاهش یافته است. در عین حال، بیشترین کاهش مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در هفته گذشته در آفریقا مشاهده شد، جایی که مرگ بر اثر کووید-۱۹ به میزان ۳۰ درصد کاهش یافت. در کشورهای آفریقایی، شیب نزولی ابتلا به کرونا در اواخر ماه ژوئن (تیر) آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

گزارش‌ها از آمریکا نیز حاکی است که موارد ابتلا به کرونا ثابت مانده اما تعداد مرگ‌ومیرها در حدود ۱۹ درصد افزایش یافته است.

بنا به اعلام سازمان جهانی بهداشت، هم‌اکنون نوع دلتای ویروس کرونا با انتشار آسان‌تر، گونه غالب کووید-۱۹ در سطح جهان است. از حدود ۸۴۰ هزار داده ثبت شده در بزرگ‌ترین پایگاه داده عمومی ویروس‌ها در هفته گذشته، در حدود ۹۹.۸ درصد آن، گونه دلتا گزارش شده، و گونه‌های دیگر ویروس کرونا- از جمله لامبدا و گاما- کمتر از یک درصد ابتلا داشته است.