پایگاه آموزشی ارتش بریتانیا به خاورمیانه منتقل می‌شود

ارتش بریتانیا پایگاه آموزشی سافیلد در کانادا را تعطیل می‌کند و پایگاه جدیدی در عمان می‌سازد

پیش‌بینی می‌شود که این پایگاه در صحرای عمان در نزدیکی پایگاه هوایی و بندر دقم بنا شودـ @BritishArmy توییتر

بر اساس گزارش‌ها، ارتش بریتانیا در راستای برنامه‌ مدرن‌سازی نیروهای مسلح، کانادا را ترک و پایگاه آموزشی جدیدی در خاورمیانه تاسیس خواهد کرد.

انتظار می‌رود بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، در هفته جاری اعلام کند که ساختمان و تسهیلات جدیدی در عمان در حال ساخت است.

در حال حاضر، واحد آموزشی سافیلد ارتش بریتانیا (Batus) در آلبرتا در غرب کانادا واقع شده و بیش از ۱۰۰۰ وسیله نقلیه از جمله تانک و هلیکوپتر در آن مستقرند.

به گزارش تلگراف، در این پایگاه ۲۷۰۰ کیلومتر مربعی، سربازان بریتانیایی با مهمات واقعی و سناریوی جنگی آموزش می‌بینند و هنگ‌های نظامی مختلف از آن استفاده می‌کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اطلاعات حاکی از آن است که این انتقال به صحرای عمان در راستای برنامه مدرن‌سازی ارتش است اما از سویی مبنایی راهبردی دارد تا جنگ‌افزارهای اصلی بریتانیا به کشورهای هم‌پیمان مانند اوکراین نزدیک‌تر باشند.

یک منبع آگاه در وزارت دفاع که از این برنامه مطلع است به تلگراف گفت: «اگر فقط ۱۴۸ تانک داشته باشید که ۲۲ تا از آن‌ها در کانادا مانده‌اند، آن ۲۲ تانک آماده نیستند و برای هیچ کار عملیاتی در دسترس نیستند.»

«اگر در لهستان یا الدقم آموزش ببینند، منطقش این است که اثر عملیاتی و بازدارنده بیشتری دارند.»

تصور می‌شود عامل دیگری که وزارت دفاع (MOD) را به این اقدام ترغیب کرده این است که زمان واکنش به بحران کوتاه‌تر خواهد شد.

سخنگوی وزارت دفاع به این روزنامه گفت واحد آموزشی سافیلد بریتانیا تا سال ۲۰۲۳ تعطیل نمی‌شود زیرا شماری از رزمایش‌های تانک‌های بزرگ طبق برنامه باید برگزار شوند.

پیش‌بینی می‌شود که این پایگاه در صحرای عمان در نزدیکی پایگاه هوایی و بندر دقم بنا شود، اما شمار اندکی از پرسنل ارتش بریتانیا همچنان در کانادا مستقر خواهند بود.

پایگاه واحد آموزشی سافیلد بریتانیا‌ــ که در حال حاضر ۴۰۰ نیرو دارد‌ــ و مرکز آموزشی وین‌رایت که در نزدیکی‌اش واقع شده است، هر دو تعطیل خواهند شد.  

© The Independent

بیشتر از جهان