دیدار علی باقری کنی با انور قرقاش در امارات متحده عربی

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای جمهوری اسلامی در آستانه از سرگیری مذاکرات وین با مقامات بلندپایه امارات دیدار کرد

شاهین المرر، علی باقری کنی و انور قرقاش- عکس از WAM

علی باقری کنی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای این کشور که به امارات متحده عربی سفر کرده، امروز چهارشنبه، ۲۴ نوامبر، با انور قرقاش، وزیر مشاور در امور دیپلماتیک دولت امارات متحده عربی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی، در این دیدار، خلیفه شاهین المرر وزیر مشاور دولت امارات نیز حضور داشته است.

بر پایه این گزارش، در این گفتگوها بر اهمیت تقویت روابط  ایران و امارات بر اساس حسن همجواری و احترام متقابل، و تلاش برای ثبات و رفاه بیشتر منطقه و توسعه روابط اقتصادی و تجاری دوجانبه تاکید شده است.

این دیدار پیش از ازسرگیری مذاکرات بین قدرت‌های جهانی و ایران در روز دوشنبه، هشت آذر، در وین برای احیای توافق هسته‌ای موسوم به برجام انجام گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، از برنامه‌های هسته‌ای و موشکی جمهوری اسلامی و نیز حمایت این کشور از گروه‌های نیابتی در منطقه انتقاد می‌کنند.

انور قرقاش، روز سه شنبه ۲۵ آبان انور قرقاش، در کنفرانس راهبرد استراتژیک ابوظبی گفته بود امارات متحده عربی گفت در جهت کاهش سطح تنش‌ها با ایران، جلوگیری از درگیری و اعتماد‌سازی گام‌‌هایی برداشته است.

او گفته بود: « در باره مداخله ایران در عراق، یمن و سوریه عمیقا نگران هستیم و گام‌هایی برای کاهش تنش‌ها برداشته‌ایم. نفع ما در درگیری نیست و منطقه برای دهه‌ها، هزینه زیادی برای آن پرداخت خواهد کرد.»

وزیر مشاور در امور دیپلماتیک دولت امارات متحده عربی در عین حال از ایران خواسته بود که برای همکاری با همسایگان خود بیشتر تلاش کند.