حمله راکتی بی‌نتیجه به پایگاه نظامی آمریکا در سوریه

سنتکام: راکت‌ها به هدف نرسیدند و آسیبی به پایگاه نزدند و کسی را هم مجروح نکردند

حمله هوایی اسرائیل به هدف‌های نظامی مرتبط با ایران در سوریه (تصویر آرشیوی)-  حساب توییتر خبرگزاری رسمی سوریه (@SanaAjel)

به گزارش خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) سه‌شنبه شب به وقت محلی چند راکت به پایگاه نظامی خراب‌الجیر در استان حسکه در شمال شرقی سوریه شلیک شد.

این پایگاه نظامی مورد استفاده نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه است.

به گزارش سانا، پنج راکت به سوی این پایگاه شلیک شد اما تلفاتی به بار نیاورد.

یک مقام فرماندهی مرکزی نیروهای مسلح آمریکا (سنتکام) به خبرگزاری العربیه گفت که راکت‌ها به هدف نرسیدند و آسیبی به پایگاه نزدند و کسی را هم مجروح نکردند.

هنوز گروه یا سازمانی مسئولیت پرتاب این راکت‌ها را به عهده نگرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هفته گذشته روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز به نقل از هشت مقام آمریکایی و اسرائیلی که نامشان را فاش نکرد، نوشت حمله پهپادی مهرماه به پایگاه نظامی التنف، محل استقرار نیروهای آمریکایی در جنوب سوریه، را ایرانی‌ها در تلافی حملات هوایی اسرائیل به سوریه انجام داده‌ بودند. 

پیش‌تر گزارش‌هایی درمورد حمله پهپادی به پایگاه التنف سوریه در ۲۸ مهرماه (۲۰ اکتبر) منتشر شده و مقام‌های آمریکایی گفته بودند که ایران پشت این حمله قرار داشت. در آن حمله هیچ‌یک از نیروهای آمریکایی مستقر در  پایگاه کشته یا زخمی نشدند.

نیویورک‌تایمز در گزارشی که روز پنجشنبه، ۲۷ آبان‌ماه منتشر کرد، این حمله پهپادی را نخستین مورد حمله نظامی ایران علیه ایالات متحده در پاسخ به حمله اسرائیل عنوان می‌کند و آن را تشدید جنگ سایه میان ایران و اسرائیل می‌داند که خطرهای جدیدی را دربرابر نیروهای آمریکایی در خاورمیانه قرار می‌دهد.

در حمله به پایگاه التنف سوریه، پنج پهپاد به‌اصطلاح «انتحاری» به‌کار گرفته شده بود و ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آن را یک حمله «عمدی و هماهنگ» خواند. به گفته یک مقام ارشد نظامی ایالات متحده، تنها دو فروند از این پنج پهپاد در برخورد با هدف منفجر شدند، اما همه آن‌ها «با قصد آشکار برای کشتار» با گلوله‌های فلزی و ترکش‌ پر شده بودند.