اوج‌گیری دوباره مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در اروپا

سازمان بهداشت جهانی هشدار داد اروپا ممکن است تا بهار سال آینده شاهد مرگ‌‌ومیر ۷۰۰ هزار تن دیگر باشد

دفتر اروپایی سازمان بهداشت جهانی به کاهش تاثیر واکسن اشاره و تاکید کرد ارائه دوز سوم به گروه‌های آسیب‌پذیرتر باید در اولویت قرار بگیرد‌ـ MORRIS MAC MATZEN/AFP

دفتر اروپایی سازمان بهداشت جهانی درباره اوج‌گیری دوباره مرگ‌ومیر ناشی از کرونا هشدار داد. بر اساس اعلام این نهاد، برآوردها نشان می‌دهد که اروپا ممکن است تا بهار سال آینده شاهد مرگ‌‌ومیر ۷۰۰ هزار تن دیگر باشد که در نتیجه، شمار جان‌باختگان کرونا در اروپا به دو میلیون نفر خواهد رسید.

به گزارش آسوشیتدپرس، دفتر اروپایی سازمان بهداشت جهانی، که مقر آن در شهر کپنهاگ دانمارک است، به کاهش تاثیر واکسن اشاره و تاکید کرد ارائه دوز سوم به گروه‌های آسیب‌پذیرتر باید در اولویت قرار بگیرد. این نهاد از کسانی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف‌تر است، افراد بالای ۶۰ سال، و نیز کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی به‌عنوان گروه‌های در معرض خطر نام برد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این حال، دفتر مرکزی سازمان بهداشت جهانی در ژنو تاکید کرد که تزریق نوبت سوم واکسن کرونا تا پایان سال به تعویق انداخته شود تا واکسن‌های موجود را بتوان در دسترس کشورهای در حال توسعه‌ای قرار داد که در مقایسه با کشورهای دیگر کمبود واکسن دارند.

دفتر اروپایی سازمان بهداشت جهانی سه عامل را در گسترش موج تازه کرونا در اروپا نقش‌آفرین می‌داند: شیوع سویه دلتای ویروس کرونا که بسیار مسری‌تر است، لغو محدودیت‌هایی همچون ماسک اجباری و رعایت فاصله اجتماعی در محیط کار، و اینکه هنوز درصد بالایی از مردم واکسینه نشده‌اند.

در بیانیه دفتر اروپایی سازمان بهداشت جهانی آمده است پیش‌بینی می‌شود تا اول ماه مارس، افزایش فشار به کادر درمان و بحران کمبود تخت‌های بستری در ۲۵ کشور و فشار بالا یا بحرانی به بخش مراقبت‌های ویژه در ۴۹ کشور از ۵۳ کشور را شاهد باشیم.

بیشتر از جهان