آیا هند کرونا را شکست داد؟

مسئولان هند خبر دادند که این کشور کمترین میزان ابتلا به کووید-۱۹ در ۵۴۳ روز گذشته را ثبت کرده است

هند یکی از کشورهایی بود که از شیوع کرونا به‌شدت آسیب دید و حالا کمترین میزان ابتلا به کرونا را ثبت ‌می‌کند - PIB / AFP

در روز سه‌شنبه، ۲۳ نوامبر (دوم آذر)، کشور هند هفت هزار و ۵۷۹ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا را گزارش کرده است. این میزان کمترین افزایش در یک سال و نیم گذشته است و احتمال داده می‌شود کاهش تعداد مبتلایان به کووید-۱۹در این کشور به ‌دلیل واکسیناسیون و آنتی‌بادی‌های ناشی از ابتلای قبلی باشد.

به گزارش رویترز، هند یکی از کشورهایی بود که از شیوع کرونا به‌شدت آسیب دید و حالا در شرایطی توانسته است کمترین میزان ابتلا به کرونا را ثبت کند که در هفته‌های اخیر در این کشور ۱.۳۵ میلیارد نفری، جشنواره‌های بزرگی برگزار شده است؛ جشن‌های دیوالی و دورگا پوجا از بزرگ‌ترین جشن‌هایی‌اند که در هند برپا می‌شوند. در جشن دورگا، میلیون‌ها نفر خرید می‌کنند، سفر می‌روند و با خانواده‌هایشان دیدار می‌کنند؛ آن هم در شرایطی که عمدتا بدون ماسک‌اند. استفاده از ماسک در خارج از شهرهای بزرگ هند هم تقریبا نادر است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک مدیر سابق موسسه ملی اپیدمیولوژی در این کشور می‌گوید: «حتی پس از دیوالی، افزایش شدیدی را در تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ شاهد نبودیم و به نظر می‌رسد که به دلایل مختلف که لازم است بررسی شوند، در شرایط امنی قرار گرفته‌ایم.»

بعد از شیوع گسترده کووید-۱۹ و مرگ‌ومیرهای ناشی از آن در ماه‌های آوریل و می ۲۰۲۱، ‌تخمین زده‌ می‌شود که تا ماه ژوییه، تقریبا ۷۰ درصد هندی‌ها به ویروس کرونا آلوده شده‌ باشند. ۸۱ درصد از ۹۴۴ میلیون بزرگسال این کشور حداقل یک دوز واکسن زده و ۴۳ درصد دو دوز واکسن را تزریق کرده‌اند. در این کشور، واکسیناسیون برای افراد زیر ۱۸ سال هنوز آغاز نشده است.

هند تاکنون ۳۴.۵ میلیون مورد ابتلا به کووید-۱۹ گزارش داده است که آن را پس از ایالات متحده در رتبه دوم قرار می‌دهد. اگرچه گفته می‌شود تعداد فوتی‌ها در هند بسیار بیشتر از آمار رسمی است. برخی محققان همه‌گیری کرونا در هند را «وخیم‌ترین تراژدی انسانی پس از استقلال» برشمرده‌اند.