فینال زودهنگام بارسا به همراه ژاوی در لیگ قهرمانان اروپا

بارسا هم‌اکنون با شش امتیاز در مکان دوم جدول و پشت سر بایرن ۱۲ امتیازی قرار دارد

بارسا درصدد است تا با ژاوی، سرمربی جدید خود، صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها را قطعی کند - Pau BARRENA / AFP

رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا به هفته‌های پایانی خود نزدیک می‌شود و تیم فوتبال بارسلونا که در گروه پنجم این رقابت‌ها قرار دارد، برای نخستین بار در مراحل مقدماتی، در خطر حذف از این رقابت‌ها قرار گرفته است.

بارسلونا این رقابت‌ها را با رونالد کومان هلندی، سرمربی اخراج شده خود، آغاز کرد و با او ضعیف‌ترین نتایج تاریخ بارسا در مرحله گروهی لیگ قهرمانان رقم خورد. حالا بارسلونا در دیدار ما قبل پایانی خود در این گروه می‌باید در دیداری که حکم مسابقه فینال را برای آن‌ها دارد، در ورزشگاه نیوکمپ به مصاف بنفیکا برود.

بارسا در بازی رفت، مقابل بنفیکا نتیجه را سه بر هیچ به این حریف پرتغالی واگذار کرد و حالا درصدد است تا با ژاوی، سرمربی جدید خود، انتقام بازی رفت را بگیرد و صعود به مرحله بعدی رقابت‌ها را قطعی کند.

بارسا هم‌اکنون با شش امتیاز در مکان دوم جدول و پشت سر بایرن ۱۲ امتیازی قرار دارد. بنفیکا با چهار امتیاز در تعقیب بارسا است و در رتبه سوم جای دارد. در صورت شکست بارسا مقابل بنفیکا، شانس صعود برای بارسلونا بسیار کم خواهد شد چرا که آن‌ها در آخرین دیدار باید به مصاف بایرن مونیخ بروند و گرفتن امتیاز از آن‌ها در ورزشگاه خانگی بایرن یعنی آلیانز شهر مونیخ، بسیار دشوار خواهد بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ژاوی هرناندز در نخستین تجربه‌ خود به‌عنوان سرمربی بارسا موفق ظاهر شد و با پیروزی ملایم یک برهیچ مقابل اسپانیول، مقداری از فشارها روی این تیم را کاهش داد؛ اما به نظر می‌رسد مسابقه مقابل بنفیکا جدی‌ترین محک او خواهد بود و با پیروزی مقابل این حریف سرسخت، می‌تواندبرای موفقیت‌های بیشتر در بارسلونا گام بلندی بردارد.

ژاوی درباره این بازی گفته است: «من برای تیم بنفیکا احترام بسیار زیادی قائلم. آن‌ها در اکثر نقاط زمین بازیکنان بسیار خوبی دارند اما ما سبک و روش خودمان را در مسابقات داریم و می‌دانیم که بازی سختی در پیش خواهیم داشت. من تیمم را پیروز این مسابقه تصور می‌کنم چرا که باید مثبت‌اندیش باشم. بدون‌شک ما به پیروزی در این مسابقه احتیاج داریم. در مسابقه رفت هم به بنفیکا و هم به بایرن باخته‌ایم و حالا باید از فرصتی که برای انتقام در اختیار داریم، به‌خوبی استفاده کنیم. ما باید در یکی از دو مسابقه پیروز شویم و من ترجیح می‌دهم در همان مسابقه نخست کار را تمام کنیم.»

لیونل مسی، ستاره سابق بارسلونا، نیز به‌تازگی در مورد ژاوی، دوست و یار سابقش در بارسلونا، اظهارنظر کرده است: «من معتقدم که ژاوی در بارسا موفق خواهد شد. او نیز مانند من سال‌ها و از بچگی در بارسا بازی کرده و باشگاه را به‌خوبی می‌شناسد و از مشکلات به‌خوبی مطلع است. هیچ تردیدی ندارم که او باعث رشد باشگاه و بازیکنان جوان در تیم خواهد شد. من همیشه گفته‌ام که روزی به بارسا بازخواهم گشت چون آنجا را خانه خودم می‌دانم و می‌خواهم تا جایی که می‌توانم و به شکلی که دوست دارم به آن‌ها کمک کنم. دوست دارم بار دیگر در جمع آن‌ها حضور داشته باشم.»

بیشتر از فوتبال