تصادف اتوبوس در بلغارستان جان ۴۵ گردشگر مقدونیه شمالی را گرفت

نخست‌وزیر بلغارستان با ابراز تاسف از این حادثه گفت: یک تراژدی عظیم اتفاق افتاده است

این حادثه حوالی ساعت ۲ بامداد در بزرگراه استروما در ۴۵ کیلومتری غرب صوفیا رخ داد - DIMITAR KYOSEMARLIEV / AFP

بر اثر تصادف اتوبوس حامل گردشگران مقدونیه شمالی در بزرگراهی در غرب بلغارستان، دست‌کم ۴۵ نفر از جمله ۱۲ کودک جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های بلغارستانی اعلام کرده‌اند که علت این حادثه هنوز مشخص نیست اما به نظر می‌رسد اتوبوس قبل یا بعد از آتش گرفتن با مانعی در بزرگراه برخورد کرده است.

این حادثه حوالی ساعت ۲ بامداد در بزرگراه استروما در ۴۵ کیلومتری غرب صوفیا رخ داد. تصاویری که از این حادثه منتشر شده است نشان می‌دهد که این اتوبوس وسط بزرگراه در آتش می‌سوزد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

استفان یانف، نخست‌وزیر بلغارستان، با ابراز تاسف از این موضوع اظهار داشت: «یک تراژدی عظیم اتفاق افتاده است.» بویکو راشکوف، وزیر کشور بلغارستان، نیز با بیان اینکه «مردم داخل اتوبوس سوخته و خاکستر شده‌اند»، گفت: «این تصاویر وحشتناک است. خیلی وحشتناک است. من قبلا چنین چیزی ندیده بودم.»

در کنار آمار بالای کشته‌شدگان، مسئولان بهداشتی اعلام کرده‌اند که هفت نفر از اتوبوس در حال سوختن بیرون پریده‌اند که به سرعت به بیمارستانی در صوفیا منتقل شدند و وضعیت آنان پایدار است.

به گفته رئیس اداره تحقیقات بلغارستان، چهار اتوبوس از یک آژانس مسافرتی مقدونیه شمالی اواخر روز دوشنبه از ترکیه به بلغارستان وارد شدند که این اتوبوس یکی از آن‌ها بوده است. او بیان کرد: «بنا بر تحقیقات اولیه، حادثه‌ای که برای این اتوبوس رخ داده، احتمالا به دلیل اشتباه انسانی راننده یا نقص فنی خودرو بوده است.»

بیشتر از جهان