موسم ریاض؛ سه میلیون بازدید‌کننده در ماه نخست

از مهم‌ترین رویدادهای این جشنواره در ماه نوامبر نمایشگاه خودرو ریاض بود

از زمان شروع جشنواره، نه تنها ساکنان محلی بلکه مسافران زیادی از سراسر جهان به پایتخت عربستان سفر کردند - AFP

موسم ریاض که از ۲۰ اکتبر در عربستان سعودی شروع شده، در ماه اول پذیرای سه میلیون بازدیدکننده بوده است.

به گزارش عرب‌نیوز، این رویداد عظیم که تا مارس ۲۰۲۲ ادامه دارد، میزبان ۹ نمایشگاه بین‌المللی برای کودکان، متخصصان، کارآفرینان، علاقه‌مندان فرهنگ و هنر، بازی‌های الکترونیکی و فناوری خواهد بود.

از زمان شروع جشنواره و بازگشایی مراکز تفریحی مثل سرزمین عجایب زمستانی و سافاری (گردشگری با ماشین در دل طبیعت بکر برای بیابان‌گردی یا تماشای دشت‌ها) ریاض، نه تنها ساکنان محلی بلکه مسافران زیادی از سراسر جهان به پایتخت عربستان سفر کردند.

در جشنواره اسباب بازی، کودکان شخصیت‌‌هایی برنامه‌های تلویزیونی موردعلاقه خود را از نزدیک می‌بینند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

موسم ریاض که با شعار «بیشتر تصور کن!» برگزار شده است، برگزاری ۷۰ کنسرت موسیقی عربی، شش کنسرت بین‌المللی، ۱۰ نمایشگاه، ۳۵۰ نمایش تئاتر، ۱۸ نمایش عربی و شش نمایش بین‌المللی را در برنامه دارد. این جشنواره بزرگ که قبلا میزبان یک قهرمانی «دبلیو دبلیو ایی» (WWE Championship) بوده است، در سال ۲۰۲۱ دو مسابقه بین‌المللی دیگر را میزبانی خواهد کرد.

از مهم‌ترین رویدادهای این جشنواره در ماه نوامبر نمایشگاه خودرو ریاض بود که در آن ۶۰۰ مدل از کمیاب‌ترین، لوکس‌ترین و سریع‌ترین خودروهای کلاسیک و مدرن جهان به نمایش گذاشته شد. برگزاری جشنوار جهانی خودرو «فراری» موسوم به اسکودریا دیگر برنامه هیجان‌انگیز این رویداد خواهد بود و در اواخر ماه نوامبر، تیم رانندگان فرمول یک فراری نمایش‌هایی زنده و روزانه‌ برگزار خواهند کرد.

براساس آمارهای وب‌سایت موسم ریاض، این جشنواره که با هدف توسعه گردشگری عربستان آغاز شده، در کنار بازدهی اقتصادی و همچنین ورود سرمایه‌های خارجی، تاکنون فرصت‌های شغلی زیادی هم به وجود آورده است.

بیشتر از جهان