بازآفرینی «مارگارت تاچر» در صفحه تلویزیون

اولین نخست وزیر زن بریتانیا در فصل سوم سریال «تاج»

Frazer Harrison / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

جیلیان اندرسون در فصل جدید سریال «تاج» (The Crown) نقش مارگارت تاچر را بازی خواهد کرد. این خبر را نت‌فلکس تأیید کرده است. با ورود سریال «تاج» به دوره بعدی خود، اولین نخست وزیر زن بریتانیا در قسمت‌های بعدی این سریال ظاهر خواهد شد.

اندرسون در بیانیه‌ای گفت: «خیلی هیجان زده شده‌ام که به تیم تولید و بازیگران «تاج» می‌پیوندم و فرصت می‌کنم تا چنین زن پیچیده و بحث‌انگیزی را به تصویر بکشم . تاچر بدون شک بسیار قوی بود، اما من از کاوش در زیر سطح (شخصیت) لذت می‌برم و به جرات می‌گویم، عاشق این شخصیت شده‌ام که چه دوست‌داشتنی باشد و چه تنفرانگیز، روایت‌گر یک دوران است».

خبر مربوط به پیوستن اندرسون به سایر بازیگران آن سریال، نخستین بار در ژانویه سال جاری منتشر شد. او در فصل جدید این سریال که اواخر دهه هفتاد را به تصویر می‌کشد، به اولیویا کلمن، هلنا بنهم کارتر، و توبیاس منزس پیوسته است.

توبیاس منزس، ستاره جدید سریال، بخش‌هایی از سریال را برای رادیو«تایمز دات کام» تعریف کرد که شامل قسمت فرود آمدن آپولو ۱۱ در ماه است و واکنش شاهزاده فیلیپ را نسبت به این رویداد مهم تاریخی نشان می‌دهد. او گفت: «ما تازه یک بخش واقعاً جالب را فیلمبرداری کردیم که همه به سال ۶۹ و فرود در ماه مربوط می‌شود.تهیه کننده سریال، پیتر (مورگان) از این زاویه نگاه کرده که فیلیپ، در قیاس با بی‌عملی و آنچه که شاید با زندگی خودش انجام نداده، مجذوب قهرمانی این مردان شده است». 

همچنین پیش‌بینی می‌شود كه فصل سوم، شامل استعمارزدایی از آفریقا و حوزه كارائیب، تولد پرنس ادوارد (مارس ۱۹۶۴) و تاجگذاری پرنس چارلز به عنوان شاهزاده ولز در سال ۱۹۶۹ و حرکت او به جانب حوزه عمومی باشد.

جاش اوکانر، که نقش شاهزاده جوان را بازی می‌کند، گفت که سری جدید، چارلز را در دوران دانشجویی او نشان می دهد. 

او گفت: «اولین باری که چارلز وارد سریال می‌شود، ما او را در دانشگاه کمبریج  نشان می‌دهیم. آنجا، جایی است که ما بخش قابل توجهی از زندگی او را ترسیم می‌کنیم. من از روایت کردن این داستان بسیار مفتخر و هیجان زده‌ام؛ روایت وجهی متفاوت از ماجرا که ممکن است ندیده باشیم یا از آن آگاهی نداشته باشیم».

نت‌فلکس پیش‌تر اعلام کرده بود که در حال فیلمبرداری فصل سوم و چهارم در پی هم است.

«تاج» در ۱۷ نوامبر ۲۰۱۹ به نت فلکس برمی‌گردد.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر