لیگ برتر انگلستان: سه مدعی اصلی جای پایشان را محکم کردند

منچسترسیتی با پیروزی سه - هیچ بر اورتون، به دو امتیازی چلسی رسید

شاگردان گواردیولا در برابر اورتون به پیروزی راحتی رسیدند - PAUL ELLIS / AFP

پرونده هفته دوازدهم لیگ برتر انگلستان با ادامه صدرنشینی چلسی و رقابت شانه به شانه منچسترسیتی و لیورپول در مکان‌های دوم و سوم جدول بسته شد.

در روز یکشنبه‌ای که شاید مهم‌ترین خبرش اخراج اوله گونار سولشر از باشگاه منچستریونایتد بود، به فاصله‌ای نه چندان دورتر از اولدترافورد بحران‌زده، شاگردان پپ گواردیولا در ورزشگاه الاتحاد میزبان اورتون بودند.

سیتی مطابق معمول بر توپ و میدان حاکم بود و بازی روانش در اواخر نیمه اول یک گل به بار آورد. رحیم استرلینگ در سیصدمین بازی خود در لیگ برتر، روی پاس عالی ژائو کانسلو، دروازه حریف را باز کرد.

استرلینگ یک بار هم در محوطه جریمه اورتون سرنگون شد، اما حکم ضربه پنالتی با بازنگری کمک‌داور مجازی، باطل اعلام شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در نیمه دوم هم اورتون در برابر قهرمان فصل پیش لیگ حرف چندانی برای گفتن نداشت.

روردی با ضریه‌ای سهمگین تفاوت را به دو گل رساند و برناردو سیلوا در اواخر این بازی یک‌طرفه، تیر خلاص را زد تا منچسترسیتی با سه امتیاز کمتر از چلسی، در جای دوم جدول بماند.

روز شنبه لیورپول با پیروزی قاطع چهار-هیچ در برابر آرسنال، نمایش کم‌فروغ بازی‌های اخیرش را جبران کرد و با یک امتیاز کمتر از سیتی، در جای سوم جدول ایستاد.

در بازی دیگر روز یکشنبه، تاتنهام که به‌تازگی آنتونیو کنته، مربی ایتالیایی آتشین‌مزاج را جانشین نونو اسپیریتو سانتو کرده است، میزبان لیدز یونایتد بود.

سفیدپوشان آرسنال با نمایشی ضعیف در نیمه اول، یک گل از حریف عقب افتادند.

در نیمه دوم، شاگردان کنته به خود آمدند و روی ضربه هویبرگ بازی را مساوی کردند. در دقیقه هفتاد، خروس‌های شمال لندن صاحب یک ضربه آزاد پشت خط جریمه لیدز شدند که ضربه اردیک دایر را پس از برخورد به دیرک عمودی دروازه، رگویون به گل دوم تاتنهام بدل کرد.

با این برد، تاتنهام در جای دهم باقی ماند و لیدز به مکان هفدهم جدول سقوط کرد.

بیشتر از فوتبال