وزیر دفاع آمریکا: ماموریت نظامی ما در عراق تا آخر امسال پایان می‌یابد

لوید آستین در عین حال بر تعهد آمریکا به شکست دادن داعش تاکید کرده است

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده بر اهمیت مشارکت استراتژیک با عراق تاکید کرد - Kenzo Tribouillard /AFP

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد که تا انتهای سال جاری میلادی، نقش نظامی نیروهای آمریکایی در عراق به پایان می‌رسد.

به گزارش وزارت دفاع آمریکا، آستین روز شنبه ۲۰ نوامبر، با جمعه عناد سدون الجبوری، وزیر دفاع عراق دیدار کرد و در این دیدار گفت که آمریکا به تعهدات خود در این زمینه پایبند خواهد بود.

در این دیدار وزیر دفاع ایالات متحده بر اهمیت مشارکت استراتژیک با عراق تاکید کرد و از تداوم تعهد به ماموریت شکست داعش خبر داد.

در این گفتگوها که در جریان نشست سالانه «گفتگوی منامه» در پایتخت بحرین اتفاق افتاد، آستین همچنین بیان کرد که نیروهای آمریکایی به خواست دولت عراق در این کشور باقی می‌مانند.

او گفت: «ایالات متحده به تعهداتش در جریان گفتگوی راهبردی بین دو کشور در جولای ۲۰۲۱، پایبند خواهد بود، از جمله اینکه تا انتهای سال نقش نظامی نیروهای امریکایی در این کشور به پایان می‌رسد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این دو مقام همچنین در مورد مرحله بعدی ماموریت نظامی ایالات متحده در عراق که بر مشاوره، کمک و تبادل اطلاعات با نیروهای امنیتی عراق در حمایت از کمپین شکست داعش متمرکز خواهد بود، گفتگو کردند. 

وزیر دفاع آمریکا در عین حال به وزیر دفاع عراق به دلیل انتخابات امن این کشور تبریک گفت و حمله تروریستی به نخست‌وزیر عراق در اوایل ماه جاری را محکوم کرد.

لوید آستین ابراز امیدواری کرد که تشکیل دولت در عراق به صورت مسالمت‌آمیز ادامه یابد.

نشست منامه هر سال از سوی موسسه بین‌المللی مطالعات استراتژیک در بحرین برگزار می‌شود.

وزیر دفاع آمریکا روز گذشته در این نشست به موضوع ایران هم اشاره و در سخنانی اعلام کرده بود: «واشنگتن مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهد شد و اگر ایران در زمینه برنامه‌های هسته‌ای خود آماده تعامل نباشد، آمریکا همه گزینه‌ها را بررسی خواهد کرد.»

بیشتر از جهان