چه چیزی ملکه الیزابت و شاهزاده فیلیپ را به خنده انداخته بود؟

عکاس مشهور ماجرای پشت پرده یک عکس قدیمی را پس از سالها فاش کرد

در رسانه‌های اجتماعی افرادی ادعا کرده بودند این عکس در پی «شوخی فریب آمیز» دوک با ملکه ثبت شده است - @yahoo

آخر هفته جاری، اولین سالروز ازدواج ملکه با شوهر مرحومش، دوک ادینبرو پس از درگذشت اوست.

شاهزاده فیلیپ، روز ۹ آوریل (۲۰ فروردین) در ۹۹ سالگی درگذشت و تا آن موقع ۷۳ سال شوهر ملکه الیزابت دوم بود؛ رابطه‌ای که به معنای بیش از نیم‌قرن خدمت به کشور و سلطنت بود. رابطه این دو در انظار عمومی بیشتر حرفه‌ای بود تا شخصی، اما ناظران خانواده سلطنتی در لحظاتی نیز توانستند شمه‌ای از علاقه علیاحضرت و دوک را به یکدیگر حس کنند. یکی از این لحظه‌ها که در سطحی وسیع منتشر شده است، عکسی از ملکه است که همراه دوک در بازدیدی که در سال ۲۰۰۳ در قلعه وینزر برگزار شده بود؛ نخودی می‌خندد.

 در رسانه‌های اجتماعی افرادی ادعا کرده بودند این عکس در پی «شوخی فریب آمیز» دوک با ملکه ثبت شده و دوک لباس نگهبان نارنجک‌انداز را همراه لباس متحدالشکل قرمز و کلاه‌ پوست خرس به تن کرده است. اما درواقع دوک ادینبرو از سال ۱۹۷۵ سرهنگ نگهبانان نارنجک‌انداز بود تا دسامبر ۲۰۱۷ که پسرش شاهزاده اندرو، دوک یورک به این سمت رسید. پس شاهزاده فیلیپ در آن مراسم سال ۲۰۰۳ همچنان در همان سمت بوده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بدین ترتیب عکاس این عکس مشهور داستان واقعی پشت پرده آن را برملا کرده است.

کریس یانگ که آن زمان عکاس پرس اسوسیشن بود، تنها عکاس حاضر در مراسم بازدید از هنگ نگهبانان نارنجک‌انداز برگزیده ملکه بود. یانگ می‌گوید قرار بود آن بازدید طبق برنامه پیش برود تا آن‌که دسته‌ای زنبور مراسم را برهم زد و مجبور شدند یکی از زنبورداران سلطنتی را احضار کنند تا زنبورها را از مهمانان و خانواده سلطنتی دور کند. یانگ در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: «برخی مهمانان بلاتکلیف مانده بودند که از جایشان بلند شوند یا نه، اما درنهایت همه مجبور شدند فرار را بر قرار ترجیح دهند.»

او در ادامه ضمن «منحصربه‌فرد» توصیف کردن واکنش این زوج گفت «فهمیدم آن صحنه لحظاتی انسانی است. ملکه مثل دختربچه‌ها نخودی می‌خندید و دوک نیز می‌خندید.»

در سال ۱۹۷۷، ملکه شوهرش را «پشت‌وپناهش» در دوران سلطنتش توصیف کرد. او گفت «خیلی ساده بگویم، او در تمام این سال‌ها پشت‌وپناهم بود و من، کل خانواده‌اش و این کشور و بسیاری کشورهای دیگر، بیش ازآنچه خودش مدعی بود یا بیش ازآنچه تصور می‌کنیم به او مدیونیم.»

© The Independent

بیشتر از زندگی