حزب‌الله لبنان تروریستی خواندن حماس از سوی بریتانیا را محکوم کرد

وزیر کشور بریتانیا روز گذشته اعلام کرد که سازمان حماس در آن کشور غیرقانونی است

حزب‌الله تصمیم دولت بریتانیا را «پشتیبانی از تروریسم» خواند و آن کشور را متهم کرد که در پی حمایت از اسرائیل است-Mahmoud ZAYYAT / AFP

حزب‌الله لبنان به تصمیم بریتانیا برای گنجاندن نام حماس در فهرست سازمان‌های تروریستی واکنش نشان داد و آن را نادرست خواند.

حزب‌الله لبنان که از هم‌پیمانان منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود، در بیانیه‌ای که امروز (شنبه، ۲۰ نوامبر) منتشر کرد، این تصمیم دولت بریتانیا را «تصمیمی نادرست» خواند.

حزب‌الله تصمیم دولت بریتانیا را «پشتیبانی از تروریسم» خواند و آن کشور را متهم کرد که در پی حمایت از اسرائیل است.

این سازمان که خود به پشتیبانی از فعالیت‌های تروریستی در یمن و سایر کشورهای منطقه متهم است، از بریتانیا خواسته است که در «تصمیم اشتباه» خود بازنگری کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر کشور بریتانیا دیروز اعلام کرده بود که سازمان فلسطینی حماس در آن کشور غیرقانونی است و هیچ گونه فعالیتی مرتبط با آن سازمان، تحمل نخواهد شد.

به گفته این مقام بریتانیایی، سازمان حماس از توانایی‌های تروریستی ویرانگری همچون انبار سلاح‌های مرگبار برخوردار است و در مراکز آموزشی خود تروریست‌ها را آموزش می‌دهد. او از تعهد دولت خود به مقابله با تروریسم و تندروی سخن گفت.

پریتی پاتل، وزیر کشور بریتانیا، اقدام خود را گامی در جهت رسیدن به همگرایی بیشتر با ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا در برخورد با سازمان حماس توصیف کرده است. 

بر اساس قانون مبارزه با تروریسم بریتانیا، هرگونه اظهار نظر علنی در پشتیبانی گروه‌هایی که تروریستی شناخته می‌شوند، برافراشتن پرچم آن‌ها، یا برگزاری نشست‌های آنان ممنوع است و قانون‌شکنان ممکن است با مجازاتی تا ۱۴ سال زندان روبه‌رو شوند.

این تصمیم دولت بریتانیا در روز جمعه، ۲۶ نوامبر، در پارلمان به شور گذاشته خواهد شد و در صورت تصویب، به اجرا درخواهد آمد.

بیشتر از جهان