کیم کارداشیان: روایت‌های افغانستان را زنده نگه داریم

تیم فوتبال دختران افغانستان در پروازی که کیم کارداشیان هزینه آن را پرداخته بود، روز ۱۸ نوامبر به بریتانیا رسیدند

پس از ورود تیم فوتبال دختران افغانستان به بریتانیا با پروازی که کیم کارداشیان هزینه آن را پرداخته بود، این ستاره برنامه‌های تلویزیونی ویدیو شادی این دختران نوجوان را در استوری صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و بر ضرورت حمایت از افغان‌هایی که جانشان در خطر است تاکید کرد.

کیم کارداشیان در مجموعه استوری‌هایی که منتشر کرد، نوشت: «مایه افتخار است که در این ماموریت نجات مشارکت داشتم  تا جان تیم ملی دختران نوجوان افغان نجات داده شود! تمام دختران این حق را دارند که هر شغل و حرفه‌ای را که می‌خواهند انتخاب کنند. آن‌ها شجاع‌اند و غم‌انگیز است که ناچار شدند از کشورشان فرار کنند فقط به این دلیل که آرزو داشتند به ورزشی به بپردازند که دوست دارند.»

این ستاره آمریکایی برنامه‌های تلویزیونی در ادامه استوری‌های اینستاگرامش از انجمن زدک (Tzedek Association) تشکر کرد که برای نجات این دختران تلاش کردند. خاخام موشه مارگارتن، از اعضای این سازمان غیرانتفاعی که به خروج آخرین یهودی ساکن افغانستان نیز کمک کرده است، با کارداشیان تماس گرفته بود تا بپرسد آیا مایل است در پرداخت هزینه پرواز مشارکت کند و او با فاصله اندکی پس از این تماس، پذیرفته بود تا هزینه کل پرواز را تقبل کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیم کارداشیان ضمن تشکر از خالده پوپال، کاپیتان سابق تیم فوتبال افغانستان که در دانمارک ساکن است، و سایر کسانی که در این اقدام مشارکت داشتند، تاکید کرد: «ما به کشورهای بیشتری نیاز داریم تا آغوششان را به روی این افراد که هر روز در ترس و وحشت زندگی می‌کنند، باز کنند؛ مانند کاری سخاوتمندانه‌ای که بریتانیا برای این ۱۳۰ دختر و خانواده‌هایشان کرد.»

او در  ادامه افزود: «اما کار هنوز تمام نشده است. هنوز زنان ورزشکاری در افغانستان هستند که جانشان در خطر است. طالبان یک والیبالیست افغان، ماه‌جبین حکیمی، را که در اوایل دهه بیست سالگی و در عنفوان جوانی بود، سر بریدند. طالبان دنبال ورزشکاران است همان‌طور که دنبال بسیاری از افراد دیگر است. آن‌ها دنبال روزنامه‌نگاران زن، قضات و فعالان مدنی زن می‌گردند. یتیم‌خانه‌هایی هستند که بچه‌های یتیم را به‌‌خاطر پول می‌فروشند. مسئله بزرگ‌تر این است که این افراد کشورهایی را ندارند که آن‌ها را به‌عنوان پناهجو بپذیرند.»

کارداشیان در پایان استوری‌های صفحه اینستاگرامش، از فراموشی و بی‌اعتنایی به خبرهای افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت آگاهی‌رسانی در مورد افرادی که در معرض‌ خطر طالبان و داعش قرار دارند، به‌ویژه زنان و کودکان، باید ادامه داشته باشد و افزود: «بیایید روایت‌هایشان را زنده نگه داریم و هر کمکی از دستمان برمی‌آید بکنیم!»

تیم فوتبال دختران افغانستان در پروازی که کیم کارداشیان هزینه آن را پرداخته بود، روز ۱۸ نوامبر به بریتانیا رسیدند تا در امنیت و دور از خطر طالبان زندگی جدیدی آغاز کنند.

کیم کارداشیان و اندریا رادریزانی، صاحب باشگاه فوتبال لیدز یونایتد، به خالده پوپال کمک کردند تا ۳۰ دختر فوتبالیست ۱۳ تا ۱۹ ساله و ۱۰۰ نفر از اعضای خانواده‌هایشان از پاکستان به بریتانیا منتقل شوند.

باشگاه لیدز یونایتد پیشنهاد داده است این دختران را در تیم نوجوانانش می‌پذیرد تا «آینده‌ای پربار» برایشان رقم زده شود.

بیشتر از جهان