مادربزرگی برای تغذيه اسب «غمگین» محکوم شد

مارگرت پورتر محکوم شدنش برای تغذیه نلسون را «مسخره» دانست

مارگرت پورتر ۶۷ ساله تصور می‌کرد نلسون «از بی‌غذایی در حال مرگ» است - عکس تزئینی است - @farmhouse guide

یک مادربزرگ برای دادن غذا به یک اسب بازنشسته که به تصور او مورد بی‌توجهی بوده، به اتهام ارعاب محکوم شده است. 

مارگرت پورتر ۶۷ ساله، در چند مورد به «نلسون» هویج و سیب داده است، زیرا تصور می‌کرده که او «از بی‌غذایی در حال مرگ» است. 

اما سوزان کوک، صاحب پنجاه ساله نلسون، پس از آنکه در ماه فوریه خانم پورتر را مشاهده کرد که برای اسب او در روستای «اسکروتُن» در ناحیه «یورکشِر دِیل» سبزی پرت می‌کرد، نگران سلامت اسبش شد. 

خانم پورتر به دادگاه گفت که از فکر نلسون در زمین‌های یخزده «پریشان» شده بوده است.

او گفت: «او را دیدم که بیرون اصطبلش ایستاده و فکر کردم چقدر غمگین به نظر می‌رسد. من آن اسب را معاینه نکردم ،اما متوجهش شدم. زمین‌های اطراف او در آن هنگام یخ‌زده و پوشیده از برف بود. روزی پنج یا شش بار از آنجا می‌گذشتم و حتی یک بار هم صاحب او را ندیدم.»

«او لاغر به نظر می‌رسید و من به امید آن که کسی اقدام کند و صاحبش را متقاعد کند از او به درستی مراقبت کند، نگرانی‌ام را با دیگران درمیان گذاشتم. از آن شرایط سخت پریشان بودم.»

«تصمیم گرفتم چند دانه هویج ازآن سوی حصار به او بدهم. هرگز فکر نمی‌کردم که کسی از این بابت ناراحت شود. نمی‌خواستم او از گرسنگی سقط شود.»

اما تابلویی در کنار زمین از مردم می‌خواست که به نلسون که در طول زندگی‌اش سه بار تحت نام «یوُ‌آر دوینگ وِل» (کارت را خوب انجام می‌دهی) مسابقه داده بود، غذا ندهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خانم کوک گفت روز ۱۳ فوریه اتوموبیل خانم پورتر را دیده است که در نزدیکی اسبش پارک کرده، و سپس دیده است که او به سوی اسبش خوراکی پرت می‌کند.

عکس‌هایی از سطل‌های غذای خانم پورتر گرفته شده است که آن‌ها را مملو از هویج و سیب نشان می‌دهد. 

خانم کوک افزود: «شیشه ماشین را پایين کشیدم و گفتم، چرا به اسبم غذا می‌دهی؟ می‌دانی چه می‌کنی؟ می‌توانی او را مسموم کنی یا به او دل‌پیچه بدهی و بیمارش کنی. ولی او در پاسخ گفت، می‌توانی به پلیس تلفن کنی، برایم مهم نیست.»

خانم کوک افزود: «از این ماجرا خسته شده‌ام و نگرانم که او اسبم را بیمار کند. نمی‌دانم به او چه می‌دهد.»

در این میان یک بازرس سازمان حمایت از حیوانات با صاحب نلسون برای بازبینی سلامتی اسب تماس می‌گیرد، اما نتیجه معاینه بازرس نلسون را در سلامت کامل اعلام می‌کند.

کوک گفت پورتر به سایر ساکنان روستا نیز از بابت محیط زندگی نلسون شکایت می‌کرده و حتی شورای محلی را هم وارد ماجرا کرده بوده است.

ترِوُر هاو، مسئول شورای محلی در ۴۰ سال گذشته، ضمن شهادت خود در دادگاه گفت که خانم پورتر «دست‌کم ده بار» به او تلفن کرده بوده تا در مورد آن اسب «گرسنه» شکایت کند.

خانم کوک گفت فکر کرده چاره‌ای جز تماس با پلیس و شکایت از این فرد بازنشسته ندارد.

خانم پورتر در ماه آوریل پس از بازداشت، در جلسه دادرسی مقدماتی اتهام ارعاب را تکذیب کرد.

اما روز پنجشنبه، دادگاه محلی یورک به ریاست قاضی هیلاری فِروود، حکم کرد که «رفتار خانم پورتر معقول نبوده است و دادگاه او را گناهکار اعلام می‌کند.»

قاضی فروود گفت لازم است در مورد خانم پورتر حکم بازدارنده حفظ فاصله را صادر کند، و بر آن مبنا اکنون خانم پورتر حق دادن غذا و دخالت در امور نلسون، تماس با خانم کوک، یا رفتن به نزدیکی خانه او را ندارد.

او همچنین به پرداخت یک جریمه ۱۸۰ پوندی، هزینه ۳۱۰ پوندی دادگاه، و ۳۴ پوند دیگر برای هزینه‌های جنبی دادگاه محکوم شده است. قرار است خانم پورتر که با حقوق بازنشستگی دولتی زندگی می‌کند، تا چهار سال و نیم آینده ماهیانه ده پوند اقساط جریمه‌اش را بپردازد.   

پس از جلسه دادگاه، خانم پورتر محکوم شدنش را برای تغذیه نلسون «مسخره» دانست، اما گفت خوشحال است که به حبس محکوم نشده است.

© The Independent

بیشتر از جهان