آدم‌ربایان پزشک سرشناس افغان را به قتل رساندند

آدم‌ربایان دو ماه پیش دکتر نادر عالمی را در مزار شرف ربوده بودند

نادر عالمی رئیس بیمارستان سلامت روان عالمی و مسئول بخش روانی بیمارستان دولتی مزار شریف بود‌ـ عکس از اطلاعات روز

دکتر نادر عالمی، از چهره‌های سرشناس حوزه پزشکی در شمال افغانستان، شب گذشته به‌دست ربایندگانش به قتل رسید. نادر عالمی، رئیس بیمارستان سلامت روان عالمی و مسئول بخش روانی بیمارستان دولتی مزار شریف که حدود دو ماه قبل افراد مسلح او را ربوده بودند، شب گذشته به قتل رسید و جنازه‌اش به خانواده‌اش تحویل داده شد.

خانواده عالمی با انتشار اطلاعیه‌ای در رسانه‌های اجتماعی، مرگ او را تایید کرده‌اند. همچنین منابع آگاه بیمارستان دولتی مزار شریف نیز از قتل او خبر داده‌اند.

کشته شدن دکتر عالمی واکنش‌های زیادی در رسانه‌های اجتماعی برانگیخت. جاوید نادر، از فعالان مدنی افغانستان، در صفحه فیس‌بوکش نوشت: «دکتر عالمی با بیمارانش مهربان‌تر از پدر بود. من شاهد بودم که با صبوری بسیار به بیماران گوش می‌داد. بدون هیچ پاداشی به تماس‌هایشان پاسخ می‌داد. بیشتر آن‌ها بی‌سواد بودند و نمی‌دانستند داروها را چگونه استفاده کنند. از آن‌ها می‌پرسید که بسته دارو چه رنگی است و چه عکسی دارد... و پس از آن، با شکیبایی راهنمایی‌ می‌کرد. قاتلان این پدر مهربان را از بیماران گرفتند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ابراهیم امینی، از شاعران مطرح بلخ، نیز در صفحه فیس‌بوکش نوشته است: «دکتر نادر عالمی که موهایش را در راه بهبود سلامت روان جامعه سفید کرده بود، توسط ربایندگان به قتل رسیده است. این است پاداش خدمت و تلاش برای مردم بیمار. روان پاک آن پزشک خدمتکار آسوده باد! نفرین بر آن زباله‌های روی زمین که او را کشتند.»

عبدالجبار آرایی، سفیر سابق افغانستان در آلمان، در فیس‌بوک نوشت: «دکتر نادر عالمی، طبیب دردها، را کشتند. اختلاف‌چیان و طالبان نزد خداوند پاسخگو خواهند بود.»

بر اساس اطلاعیه‌ای که در فیس‌بوک منتشر شده است، جنازه دکتر عالمی روز جمعه به خاک سپرده می‌شود.

دکتر نادر عالمی ۲۹ شهریور حوالی ساعت یک بعدازظهر، از نزدیک خانه‌اش در ناحیه ۱۵ شهر مزار شریف ربوده شد. خانواده‌اش همان زمان به رسانه‌ها گفتند که شش مرد مسلح خودرو او را محاصره کردند و به بهانه داشتن مریض، او را با خود بردند.

پس از ربایش دکتر عالمی، هیچ گزارشی از درخواست پول در ازای رهایی او منتشر نشد و امروز خبر قتل او به‌دست ربایندگان اعلام شد.

ربایش و ترور از نگرانی‌های مردم سراسر افغانستان است که فکر می‌کردند با سلطه طالبان، از بین خواهد رفت؛ اما بر اساس گزارش‌ها، از شمار این جنایت‌ها نه‌ تنها کم نشده است، بلکه در شهرهای بزرگ افغانستان مانند هرات، بلخ و کابل افزایش هم یافته است.