طلای خوراکی؛ یک لقمه غذای گران

علاقه به غذاهای گران مانند خاویار و وانیل به محیط‌زیست لطمه می‌زند

طلا از نظر بیولوژیکی خنثی در نظر گرفته می‌شود، به این معنا که بدون جذب از دستگاه گوارش عبور می‌کند-Facebook/goldchef.manetti

فرهنگ، مذهب و ذائقه هر کس برای اینکه محتوای بشقاب غذایش چه باشد، تعیین‌کننده است اما برای کسانی که در فهرست غذا همیشه به دنبال گران‌ترین و خاص‌ترین هستند «غذاهای طلایی» یک انتخاب برتر است.

بشر هنوز به طرز دیوانه‌واری به طلا جذب می‌شود، شاید نه به‌اندازه «جنون جویندگان طلا» اما طلا هنوز هم نشانه ثروت است. از دکور طلای آپارتمان دونالد ترامپ گرفته تا توالت تمام طلای موریزیو کاتلان و سرویس‌های غذاخوری طلا در کاخ‌های سلطنتی.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

 تملک طلا لااقل از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر است اما چرا کسی بخواهد طلا را بخورد؟

 خیلی از سرآشپزهای حرفه‌ای از این طلا پیچ کردن غذا دل‌خوشی ندارند. بسیاری برای بالا بردن مهارت خود در آشپزی و یافتن طعم‌ها و غذاهای خاص بارها سفر می‌کنند و دوره‌های آموزشی مخصوص و گران را می‌گذرانند. به عقیده آن‌ها اینکه به‌جای استفاده از مهارت آشپزی برای بالا بردن دستمزد و ارزش غذا یا دسر آن را در طلا بپیچانیم، نادیده گرفتن هنر آشپزی است.

از سوی دیگر موافقان تجربه‌های عجیب و غذاهای گران و طلایی می‌گویند تجارت بسیاری از غذاهای گران مانند خاویار و وانیل به محیط‌زیست لطمه زده و بازار قاچاق را هم رونق داده است. پاشیدن طلا روی غذا لااقل از این نظر بی‌ضرر است.

ورق طلای خوراکی چیست؟

ورق طلای خوراکی محصولی از طلا است که می‌توان از آن برای تزئین غذا استفاده کرد. طلا از نظر بیولوژیکی خنثی در نظر گرفته می‌شود، به این معنا که بدون جذب از دستگاه گوارش عبور می‌کند.

طلای خوراکی بیشتر در دسر و شیرینی‌سازی استفاده می‌شود و به صورت ورقه‌ای و پوسته‌ای موجود است. کیک‌هایی که با ورقه‌های طلا پوشانده شده‌اند یکی از گران‌قیمت‌ترین غذاهای جهان هستند. خرید ورق طلای با کیفیت بسیار مهم است زیرا نمونه‌های ارزان‌تر حاوی ناخالصی‌هایی هستند.

موارد استفاده از ورق طلا

از ورق طلای خوراکی برای افزودن یک عنصر پر زرق‌وبرق و تجملاتی به غذا یا نوشیدنی استفاده می‌شود.

اگرچه به‌طور سنتی طلا برای تزئین دسرها استفاده می‌شود، اما ورق طلای خوراکی راه خود را نه‌تنها به سمت منوی غذاها، بلکه به رستوران‌های غذای فوری نیز باز کرده است. در سال ۲۰۱۸ مرغ سوخاری پوپیس سه هزارمین فروشگاه خود را با نمایش بال‌های مرغ پوشیده شده با ورقه‌های طلایی به همراه شامپاین جشن گرفت و رستورانی در استرالیا یک همبرگر غول‌پیکر را با یک نان پوشیده شده با ورق طلا به فروش رساند.

طلا چه مزه‌ای دارد؟

ورق طلای خوراکی هیچ طعمی ندارد. استفاده از طلا در تزیین غذاها تنها به دلیل ظاهر مجلل و پر زرق‌وبرق آن و برای افزودن حس جلال و شکوه و خیره کردن چشم‌ها به یک بشقاب غذا استفاده می‌شود.

اگر وسوسه شده‌اید یک دسر یا غذای طلایی درست کنید ورق طلای خوراکی را می‌توانید در بازارهای تخصصی آنلاین پیدا کنید.

برخی از فروشگاه‌های تزئین کیک و آب‌نبات نیز ورقه‌های طلا یا پوسته‌های طلا دارند. این ورقه‌ها ممکن است در یک فروشگاه لوازم هنری برای استفاده در پروژه‌های هنری یا صنایع‌دستی نیز در دسترس باشند؛ اما مطمئن شوید که در صورت خرید ورق طلا از منبعی غیرخوراکی، ورقه طلای خریداری‌شده کیفیت و استاندارد «خوراکی» داشته باشد.

حفظ و نگهداری

ورقه طلای خوراکی بسیار ظریف و حساس است و نیاز به مراقبت دارد. دفترچه‌های ورقه‌های طلای خوراکی باید صاف گذاشته شوند و در یک ظرف دربسته در جای خشک و خنک و به دور از هر گونه شرایط گرم و مرطوب نگهداری شوند. پوسته‌ها نیز باید در جای خشک و خنک نگهداری شوند. به‌این‌ترتیب ورقه طلای خوراکی برای مدت نامحدودی دوام می‌آورد.

بیشتر از زندگی