آسترازنکا هم وارد گود تولید داروی کووید‌ـ‌۱۹ شد

داروی جدید ضد ویروس کرونا می‌تواند ایمنی بدن را به ۸۳ درصد برساند 

آسترازنکا اعلام کرده است داروی جدیدی را برای افرادی که بدنشان به واکسن کرونا پاسخگو نیست تولید می‌کند‌ـ ANDREW YATES / AFP

شرکت داروسازی آسترازنکا که به‌دلیل تولید واکسن کووید‌ـ‌۱۹ شهرت یافته است، حالا در خبر جدیدی اعلام کرده که داروی ضدکرونا تولید می‌کند.

به گزارش رویترز، شرکت آسترازنکا اعلام کرده است داروی جدیدی را برای افرادی که بدنشان به واکسن کرونا پاسخگو نیست تولید می‌کند. این ترکیب دارویی پیشگیری‌کننده قادر است ایمنی بدن افرادی را که به کرونا مبتلا نیستند ظرف شش ماه به ۸۳ درصد برساند. 

این در حالی است که پیش از این، در ماه اوت، داروی تزریقی این شرکت به نام اووشلد (Evusheld) در کارآزمایی‌ها نشان داده بود که پس از سه ماه، ۷۷ درصد مصونیت ایجاد می‌‌کند و حالا با ترکیب جدید، این میزان افزایش یافته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی آسترازنکا همچنین اعلام کرده است که کارآزمایی‌های تزریق اووشلد به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ خفیف تا متوسط نشان داد که اگر این دارو در عرض سه روز پس از بروز اولین علامت‌ها تزریق شود، خطر وخامت علایم را تا ۸۸ درصد کاهش می‌دهد. از این رو، به نظر می‌رسد که از ظرفیت داروی اووشلد می‌توان برای ایجاد تفاوت قابل‌توجهی در پیشگیری و درمان کووید‌ـ‌۱۹ استفاده کرد. 

این شرکت داروسازی که با سایر تولیدکنندگان داروهای مرتبط با کرونا به ‌ویژه فایزر رقابت می‌کند گفته است که از مزیت‌های داروهای جدید آسترازنکا این است که قدرت پیشگیری بالایی دارند. 

آسترازنکا که محصولات دارویی‌اش را در بیش از ۱۰۰ کشور جهان عرضه می‌کند، از دسامبر ۲۰۲۰ مراحل کارآزمایی بالینی تولید واکسن کووید-۱۹ را آغاز کرد و در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۰، این واکسن برای استفاده در برنامه واکسیناسیون بریتانیا تایید و سپس، به کشورهای دیگر عرضه شد.