دبیر ستاد اقامه نماز، وزیر جدید پیشنهادی آموزش و پرورش

یوسف نوری، گزینه جدید پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش کیست؟

یوسف نوری متولد سال ۱۳۴۰ در ایلام است-عکس از فرارو

بعد از این که نمایندگان مجلس به حسین باغگلی و مسعود فیاضی برای نشستن بر صندلی وزارت آموزش و پرورش رای اعتماد ندادند، رییس دولت سیزدهم چهارشنبه بیست و ششم آبان‌ برای سومین بار گزینه پیشنهادی‌اش برای این وزارتخانه را به مجلس معرفی کرد. ابراهیم رییسی در نامه‌ای به محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی، یوسف نوری را به عنوان وزیر برای اخذ رای اعتماد معرفی و اعلام کرد که برنامه‌های او را به نمایندگان مجلس ارایه می‌کند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)


یوسف نوری متولد سال ۱۳۴۰ در ایلام است. او که دکترای مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی دارد، در دوره کارشناسی در رشته برنامه‌ریزی امور تربیتی تحصیل کرده و کارشناسی ارشد را در رشته مدیریت دولتی گذرانده است. او در حال حاضر کارمند رسمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی است.
در کارنامه سوابق شغلی وزیر جدید پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، در کنار عبارت‌هایی مثل «متخصص گردشگری کودک»، «مسئول خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی»، «مربی پرورشی مدارس استان ایلام»، «عضو موسس هیات رزمندگان استان ایلام» و «عضویت در کارگروه‌های متعدد شوراهای عالی آموزش و پرورش»، تنها چند سمت جدی اجرایی دیده می‌شود از جمله «مدیر کل آموزش و پرورش ایلام در سال ۸۵»، «مدیر کل بودجه وزارت آموزش و پرورش ۸۹-۸۶» و «معاون وزیر و رییس مرکز فناوری اطلاعات آموزش و پرورش ۹۲-۸۹».
نوری که رساله دکترای خود را با موضوع «مدل سواد گردشگری در برنامه درسی دانش‌آموزان دوره ابتدایی» نوشته است،‌ چند مقاله نیز تالیف کرده است که برخی از آنها عبارتند از: نقش گردشگری بر پرورش کودک در ساحت‌های تربیتی از دیدگاه قرآن و حدیث، نقش تلفیق برنامه درسی با انواع گردشگری در ساحت‌های تربیتی دوره ابتدایی، بررسی تأثیر صنعت گردشگری بر رشد اقتصادی و ثبات سیاسی جمهوری اسلامی ایران. 
همچنین در بخش «توانایی»های کارنامه یوسف نوری به مواردی شامل آشنایی با برنامه درسی، آشنایی با کشورهای عربی و اسلامی، آشنایی با بخش‌های مختلف آموزش و پرورش، آشنایی و تدریس هنر‌های خوشنویسی و نقاشی در مراکز عالی، آشنایی با مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات اشاره شده است. او در سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۴ دبیر ستاد اقامه نماز استان ایلام بوده است.
رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی جدید آموزش و پرورش در جلسه یکشنبه ۷ آذرماه صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد.