مقام‌های اسرائیل خواستار شدت عمل قدرت‌های جهانی در برابر ایران شدند

«در صورت لزوم، اسرائیل آمادگی دارد به‌تنهایی علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام کند»

در روزهای گذشته، چند مقام بلندپایه آمریکا به اسرائیل سفر کرده‌اند تا درباره مسئله برنامه هسته‌ای ایران رایزنی کنند ‌ـ AHMAD GHARABLI / AFP

مقام‌های بلندپایه اسرائیل از قدرت‌های جهانی خواستند علیه ایران وارد عمل شوند، اما هشدار دادند که اسرائیل آماده‌ است در صورت لزوم، به‌تنهایی علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

این هشدارها پیشاپیش از آغاز مجدد مذاکرات پنج قدرت جهانی و ایران بر سر برنامه هسته‌ای تهران نیز به گوش می‌رسید.

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، بنی گانتز، وزیر دفاع این کشور، در بازدید از یک رزمایش بزرگ در شمال اسرائیل گفت: «ما سیاست‌های ایران را در مورد برنامه هسته‌ای آن کشور و نیز در مورد تسلیحاتش در بیرون از ایران و نفوذش در سوریه و لبنان را شاهد بوده‌ایم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گانتز در ادامه افزود: «دنیا باید علیه ایران وارد عمل شود، و اسرائیل آماده‌ است در صورت لزوم، در تمامی این جبهه‌ها و به‌خصوص در جبهه شمال [مرز با لبنان و سوریه] اقدام کند.»

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل، در دیدار از همان رزمایش، درباره مذاکرات وین که قرار است تا دو هفته دیگر آغاز شود، صحبت کرد.

او گفت: «ما در لبنان و سوریه با ایران و نیروهای نیابتی‌اش سروکار داریم. فارغ از هر آنچه میان ایران و قدرت‌های جهانی اتفاق بیفتد، اسرائیل آماده‌ است با نیروهای خودش از خود دفاع کند.»

بنا بر این گزارش، در روزهای گذشته، چند مقام بلندپایه آمریکا به اسرائیل سفر کرده‌اند تا درباره مسئله برنامه هسته‌ای ایران رایزنی کنند.