گران‌ترین سارقان بریتانیا در ایتالیا به دام افتادند

سه سارق ایتالیایی فقط در یک فقره از دزدی‌شان با ۲۵ میلیون کالای لوکس و پول نقد فرار کردند

سارقان از خانه یکی از سرشناسان انگلستان، اقلامی به ارزش بیش از ۶۰ هزار پوند را دزدید - pixabay

اعضای یک گروه ایتالیایی به دلیل دزدیدن اشیای لوکس و جواهرات گران‌قیمت از افراد ثروتمند، به ارزش ۲۶ میلیون پوند، به زندان افتادند.

به گزارش بی‌بی‌سی، یوگوسلاو یووانوویچ، الساندرو مالتی و الساندرو دوناتی در دسامبر ۲۰۱۹، به دزدی از عمارت تامارا اکلستون اعتراف کردند. این سه سارق همچنین به دلیل دزدی از خانه‌های فرانک لمپارد، بازیکن و مربی فوتبال اهل انگلستان، و ویچای سریوادهاناپرابا، میلیاردر تایلندی و مالک سابق باشگاه لسترسیتی، در مجموع به ۲۸سال زندان محکوم شدند. برخی تحقیقات نشان داده است که یوگوسلاو یووانویچ دست‌کم ۱۹ هویت مختلف دارد. 

در دادگاه سلطنتی ایسلورث، یووانوویچ ۲۴ ساله به جرم ورود غیرمجاز و دزدی به ۹ سال و به جرم پولشویی به دو سال زندان محکوم شده است. دوناتی ۴۵ ساله و مالتی ۴۴ ساله نیز پس از محکوم شدن به توطئه و همدستی در سرقت، هر کدام به هشت سال و ۹ماه زندان محکوم شدند.

به گفته دادستان این پرونده،‌ این باند گران‌قیمت‌ترین سرقت‌های فاش‌شده در بریتانیا را انجام داده‌اند. او گفت: «دزدی از خانه افراد سرشناس با تحقیقات و شناسایی کامل انجام گرفته است. سارقان افراد ثروتمند و مشهور را به عنوان هدف دزدی انتخاب و به‌ویژه در سرقت دوم و سوم، کاملا بی‌رحمانه عمل کرده‌اند. نه‌ تنها اموال این افراد غارت شده است بلکه گاوصندوق‌ها و برخی از وسایل خانه را شکسته‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

روز اول دسامبر ۲۰۱۹، در حالی که فرانک لمپارد، اسطوره چلسی، و همسرش کریستین بیرون از خانه بودند، یووانوویچ خانه آن‌ها را سرقت کرد و اقلامی به ارزش بیش از ۶۰ هزار پوند را دزدید. در بین این کالاهای لوکس می‌توان به دکمه سردست طلای سفید، ساعت جیبی کارتیه، دو ساعت زنانه و یک گردنبند طلا اشاره کرد. سپس روز دهم دسامبر، یووانوویچ، دوناتی و مالتی از ملک متعلق به خانواده ویچای سریواداناپرابا، مالک لسترسیتی، سرقت کردند. سریواداناپرابا اکتبر ۲۰۱۸ در حادثه سقوط هلی‌کوپتر جان باخت اما به گفته خانواده‌اش، خانه او از زمان مرگ دست‌نخورده باقی مانده بود. در میان اقلام سرقت‌شده چندین ساعت گران‌قیمت و حدود ۴۰۰ هزار یورو پول نقد وجود داشت.

سرانجام، روز ۱۳ دسامبر، این گروه سارق به عمارت اکلستون که متعلق به تامارا الکستون فرزند مدیرعامل گروه فرمول یک و همسرش جی روتلند است، دستبرد زدند. این زوج تنها ساعاتی قبل برای تعطیلات کریسمس به لاپلند رفته بودند. عمارت اکلستون که در گران‌ترین خیابان جهان واقع است، نیروهای محافظ مسلح دارد اما در هنگام سرقت، یکی از نگهبان‌ها برای خرید از محل انجام وظیفه‌اش دور شده بود. سارقان خوش‌شانس توانستند در مدتی اندک با ۴۰۰ قلم جواهرات و مقدار زیادی پول نقد جمعا به ارزش ۲۵ میلیون پوند این ساختمان را ترک کردند.

این سه سارق هجدهم دسامبر انگلستان را ترک کردند اما در سال ۲۰۲۰ در ایتالیا دستگیر و به بریتانیا تحویل داده شدند.

بیشتر از جهان