بازدید بیش از یک‌ونیم میلیون نفر از بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب جهان در شارجه

بیش از ۵۰ درصد از بازدیدکنندگان چهلمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه زنان بودند

براساس گزارش‌ها، امسال بیش از یک‌میلیون و ۶۰۰هزار نفر از چهلمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه (SIBF) بازدید کردند.

به گزارش خلیج‌نیوز، این نمایشگاه بین‌المللی از سوم تا ۱۳ نوامبر (۱۲ تا ۲۲ آبان) در مرکز اکسپوی شارجه برگزار شد و بازدیدکنندگان آن از یک‌صد و ۹ ملیت مختلف دنیا بودند.  

«اداره کتاب شارجه» (Sharjah Book Authority)، برگزارکننده نمایشگاه‌های کتاب در این امیرنشین امارات متحده عربی، پیش‌تر اعلام کرده بود نمایشگاه بین‌المللی امسال با عرضه ۱۵میلیون کتاب و حضور ۱۶۳۲ ناشر از ۸۳ کشور جهان و جذب بیشترین تعداد کارگزاران ادبی، بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب جهان در سال جاری محسوب می‌شود. 

بنابر اعلام برگزارکننده نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه، ۵۱.۹درصد بازدیدکنندگان نمایشگاه امسال زن بودند و ۵۲.۲درصد از کل بازدیدکنندگان هم در گروه سنی ۱۶ تا ۳۰ سال قرار داشتند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

براساس این گزارش، حدود ۲۰هزار نفر از بازدیدکنندگان نمایشگاه بین‌المللی کتاب ۲۰۲۱ شارجه، طی مدت ۱۱ روز برگزاری آن، بیش از یک‌بار وارد این نمایشگاه شده و چندین هزار نفر، سه تا هفت مرتبه از نمایشگاه بازدید کرده‌اند، طوری‌که حتی برخی از آن‌ها در یک روز چند‌بار به نمایشگاه رفته‌‌اند.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه از لحاظ اهمیت جهانی پس از نمایشگاه‌های کتاب فرانکفورت و لندن، در مرتبه سوم قرار دارد. این نمایشگاه که نخستین‌بار در سال ۱۹۸۲میلادی برپا شده بود، امسال چهلمین دوره خود را با مضمون «همیشه یک کتاب مناسب وجود دارد» برگزار کرد و یکی از نخستین نمایشگاه‌های منطقه بود که پس از همه‌گیری جهانی کرونا به‌صورت حضوری میزبان دوستداران کتاب شد.  

بخشی از بازدیدکنندگان چهلمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب شارجه، کارگرانی بودند که برای شرکت در نشست‌هایی که براساس طرح «سازمان توسعه استانداردهای کار» (LSDA) در شارجه برگزار می‌شد، به آنجا سرمی‌زدند. این طرح، بخشی از برنامه‌های آن سازمان برای دخیل کردن کارگران در برنامه‌‌های فرهنگی است که با مشارکت نهادهای بخش دولتی و خصوصی بزرگ که کارگران بسیاری را در استخدام خود دارند و «اداره کتاب شارجه» انجام شد.   

بیشتر از کتاب