ترامپ ادعای پنس را رد کرد

ترامپ: مردم به تفریحگاه من علاقه دارند، چه می توانم به شما بگویم؟

JIM WATSON / AFP - دونالد ترامپ

ترامپ این ادعای پنس را که به وی گفته در تفریحگاه گلف او بماند، رد کرد: «مردم به تفریحگاه من علاقه دارند، چه می توانم به شما بگویم؟»

دونالد ترامپ مستقیما با رد ادعای مایک پنس گفت هرگز به معاون خود پیشنهاد نکرده که در طول سفر رسمی‌اش به ایرلند در یکی از تفریحگاه‌های گلف او اقامت کند.

اوایل این هفته پس از آنکه فاش شد آقای پنس در کلوب گلف بین المللی ترامپ در دونبگ اقامت داشته است، او با انتقاد شدید روبرو شد، چراکه اکثر وظایفی که باید در طول این سفر انجام می‌داد حدود 180 مایل آن‌طرف‌تر در دوبلین انجام می‌شد.

مارک شورت، رئیس ستاد معاون رئیس جمهور، بعدا گفت این پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا بوده است.

شورت قبل از توضیح در مورد سخنان ترامپ گفت، فکر نمی‌کنم این یک درخواست یا یک فرمان بوده باشد...به نظرم یک پیشنهاد بود. در جریان این سفر آقای پنس به دونبگ رفت چون خانواده‌اش اهل آنجا هستند، چنین به نظر می‌رسد که آقای ترامپ به او پیشنهاد کرده، حالا که آنجا می‌روید، بهتر است در تفریحگاه من در آنجا اقامت کنید.

اما ترامپ روز چهارشنبه گفت که هیچ دخالتی در برنامه سفر آقای پنس نداشته است.

ترامپ در جریان یک جلسه رسانه‌ای گفت: «تفریحگاه من در آنجا جای بی‌نظیری است، در دونبگِ ایرلند قرار داد، من مالک آن هستم، جایی زیبا و فوق‌العاده است. خانواده مایک اهل آنجا هستند. دونبگ جایی بسیار زیبا است». در این جلسه ترامپ همچنین ناچار شد این واقعیت را انکار کند که عمدا در نقشه یک طوفان دریایی دست برده است.

«خانواده مایک چندین دهه آنجا زندگی کرده‌اند. در واقع یکی از اولین چیزهایی که او به من گفت این بود که او می‌داند من یک تفریحگاه بی‌نظیر در دونبگِ ایرلند دارم. او به من گفت می‌دانید خانواده من در دونبگ زندگی می‌کنند، یعنی دقیقا در همان اطراف، این منطقه در ایرلند جای زیبایی است. من از حرفهای او اینگونه متوجه شدم که می‌خواهد برود آنجا.

بعد شنیدم که قصد دارد برود آنجا. این پیشنهاد من نبود که مایک برود دونبگ. مایک رفت آنجا، چون خانواده‌اش آنجا هستند. من اینطور متوجه شدم».

ترامپ، در پاسخ سوال یک خبرنگار کاخ سفید مبنی بر اینکه آیا او دونبگ را پیشنهاد کرده است، پاسخ داد: «نه من این کار را نکردم - من چنین چیزی را پیشنهاد نکردم. مردم به تفریحگاه من علاقه دارند، چه می توانم به شما بگویم؟ نمی‌توانم که جلو آنها را بگیرم».

منتقدین، آقای پنس را به فساد متهم کرده‌اند چون به جای اقامت در یكی از صدها هتل موجود در پایتخت ایرلند، از بودجه عمومی برای توسعه تجارت خصوصی رئیس خود استفاده کرده است. به جای ماندن در دوبلین، آقای پنس برای پرواز رفت و برگشت به این شهر از هواپیمای نیروی هوایی آمریکا استفاده کرده است.

دفتر آقای پنس تایید کرده که برای اقامت وی در تفریحگاه ترامپ در دونبگ، به سازمان ترامپ هزینه پرداخت شده است، اما آقای شورت نگفت که هزینه تقریبی این سفر چقدر بوده است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent