امارات ساخت نسخه نهایی ماه نورد را آغاز می‌کند

امارات قصد دارد کاوشگر فضایی خود را روی سطح ماه فرود آورد

مرکز فضایی محمد بن راشد قرار است تا سال ۲۰۲۴ فرود روی ماه را به سرانجام برساند-GIUSEPPE CACACE / AFP

مهندسان اماراتی قرار است مونتاژ و آزمایش نسخه نهایی ماه‌نوردی که قرار است سال آینده روی سطح ماه فرود آید را آغاز کنند.

به گزارش یو‌ای‌ای اسپیس (UAE Space)، نمونه اولیه مریخ نورد «رشید» روز یکشنبه ۱۴ نوامبر در نمایشگاه هوایی دبی به نمایش گذاشته شد. این مریخ نورد با کاوشگر ساخت شرکت ژاپنی آی اسپیس به ماه منتقل خواهد شد. قرار است این ماموریت سال آینده با استفاده از موشک فالکون ۹ اسپیس اکس انجام شود.

دکتر حمد المرزوقی، مدیر پروژه ماموریت قمری امارات، در این باره گفت: قرار است نسخه نهایی مریخ نورد در ماه آوریل تحویل شود. 

او در گفتگو با نشنال اظهار داشت این کار از اواسط دسامبر آغاز خواهد شد. ما قبلا قطعات زیادی را برای مدل پرواز دریافت کرده‌ایم که مونتاژ و آزمایش آن از ماه آینده آغاز می‌شود و از اواخر مارس تا اواسط آوریل ادامه خواهد داشت. پس از آن، ما روی هماهنگی فرودگر، کار می‌کنیم. فرودگرهاکوتو- آر (Hakuto-R) که  توسط  آی اسپیس ساخته شده، سال آینده اولین تلاش خود برای پرواز به ماه را انجام خواهد داد. 

تعداد بسیاری از شرکت‌های خصوصی به دنبال انجام مأموریت‌هایی بر سطح ماه هستند و تلاش می‌کنند تا با آژانس‌های فضایی دولتی قرارداد ببندند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مرکز فضایی محمد بن راشد قرار است تا سال ۲۰۲۴ فرود روی ماه را به سرانجام برساند. امارات پیش‌تر نیز یک فضاپیما به سمت مریخ اعزام کرده است. اما فرود روی سطح ماه بسیار خطرناک است، به‌طوری که حتی سازمان‌های بسیار پیشرفته نیز نمی‌توانند موفقیت برای فرود بر ماه را تضمین کنند. تا به حال فقط ایالات متحده، اتحاد جماهیر شوروی سابق و چین فرود موفقیت‌آمیز بر ماه را انجام داده‌اند.

فناوری فضایی بخش مهمی از برنامه‌های کشورهای حوزه خلیج برای کاهش وابستگی به نفت است. کشور امارات سال گذشته با آغاز اولین ماموریت کشورهای عرب در مریخ، وارد مسابقه فضایی شد. این کشور در سال ۲۰۱۴ آژانس فضایی خود را تأسیس کرد، پنج سال بعد اولین فضانورد خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی فرستاد و حالا برنامه دارد در سال ۲۰۲۴ سفینه‌ای بدون سرنشین را به ماه بفرستد.

بیشتر از تکنولوژی