انفجار در غرب کابل دست‌کم هفت کشته به جا گذاشت

وضعیت برخی از زخمی‌های این حادثه وخیم است و شمار قربانیان ممکن است افزایش یابد

امروز، شنبه ۲۲ آبان، حوالی ساعت پنج عصر به وقت محلی، انفجاری در منطقه « گولایی مهتاب‌قلعه» در منطقه شیعه‌نشین در غرب کابل به وقوع پیوست. شاهدان آن حادثه به رسانه‌ها گفته‌اند که انفجار ناشی از مین کارگذاری شده در یک خودرو مسافربری درون‌شهری بوده است.

رویترز به نقل از یک منبع خبری در میان مقامات طالبان گزارش داد که در اثر آن انفجار، دست‌کم شش نفر کشته شده و هفت نفر دیگر زخمی شده‌اند. یکی از کشته شده‌ها، حمید سیغانی، فعال رسانه‌ای و گوینده پیشین شبکه‌های تلویزیونی آریانا و خورشید است. فوزیه وحدت، همسر حمید سیغانی، جان باختن همسرش را در اثر انفجار تایید کرده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یک شاهد عینی به ایندیپندنت فارسی گفت، یک کشته و هفت مجروح را در صحنه رویداد دیده است و با کمک عابران، مجروحان و جسد فرد جان‌باخته را به بیمارستان ناصرخسرو در غرب کابل منتقل کرده است. این شاهد عینی که به شرط فاش نشدن نامش صحبت می‌کرد، گفت: «ابتدا مین مغناطیسی جاسازی شده در خودرو مسافربری نوع «تونس» منفجر شد و موج انفجار به چند خودرو دیگر در محل نیز آسیب وارد آورد که باعث زخمی شدن شماری از مردم شد.» 

به گفته او، به دلیل نبود امکانات در بیمارستان ناصر خسرو، شماری از مجروحان آن حادثه که وضعیت‌شان وخیم بودند، به بیمارستان محمدعلی جناح منتقل شدند. او افزود که شمار قربانیان ممکن است افزایش یابد، چون وضعیت برخی از مجروحان وخیم بود و به دلیل نبود امکانات و ازدحام در جاده‌ها، دیرتر به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

ساعتی پس از آن رویداد، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان و معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ آن گروه، با نشر یک توییت، رویداد مذکور را آتش‌سوزی خواند و گفت که یک نفر در اثر آتش‌سوزی کشته شده و دو تن مجروح شده‌اند.

منطقه گولایی مهتاب قلعه، از نقاط پرازدحام دشت برچی و از نواحی شیعه‌نشین در غرب کابل است. 

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله مرگبار را که قربانیان آن همه افراد غیرنظامی هستند، به عهده نگرفته است.