انفجار در منطقه «دشت برچی» کابل

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، شعله‌های آتش و دود سیاه غلیظی را در آسمان نشان می‌دهد

امروز (شنبه بیست و دوم آبان) در منطقه «دشت برچی» در غرب کابل انفجار شدیدی به وقوع پیوست. این منطقه شیعه‌نشین بارها هدف حمله‌های مکرر شبه‌نظامیان نیروهای داعش قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ یک مقام طالبان و ساکنان محلی از انفجار بمب مغناطیسی متصل به یک مینی‌ون در کابل، پایتخت افغانستان، خبر دادند.

این مقام طالبان که نخواست نامش فاش شود، گفت که در انفجار منطقه دشت برچی در غرب کابل، که در هفته‌های اخیر مورد حمله قرار گرفته است، شش نفر کشته و حداقل هفت نفر زخمی شدند. با این حال هنوز تعداد تلفات به طور رسمی تایید نشده و هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی رسمی طالبان، هم اعلام کرده است که آتش‌سوزی در منطقه دشت برچی در غرب کابل رخ داده و دست‌کم یک غیرنظامی کشته و دو تن دیگر زخمی شده‌اند. او در توییتی خبر داد که تحقیقات بیشتر درباره این حمله در حال انجام است.

یکی از شاهدان محلی نیز درباره آن حمله گفت:‌ «چند دقیقه پس از انفجار به منطقه رسیدم. اول صدای انفجار را شنیدم. وقتی به محل واقعه رسیدم، شعله‌های بلند آتش را دیدم و فهمیدم که یک ون با یک بمب چسبیده به آن منفجر شده است. یکی از دوستانم که کمک کرده بود مجروحان را به بیمارستان منتقل کنند، گفت که حداقل سه یا چهار نفر کشته شده‌اند.»

یکی از مدیران بیمارستان نزدیک محل آن انفجار نیز خبر داده است که حداقل دو نفر دچار سوختگی شدید شده‌اند.

رسانه‌های داخلی افغانستان نیز از کشته شدن حمید سیغانی، کارمند تلویزیون آریانا در انفجار امروز در گولایی مهتاب قلعه دشت برچی، خبر دادند.

تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، شعله‌های آتش و دود سیاه غلیظی را در آسمان نشان می‌دهد.

بیشتر از جهان