فروش گران‌قیمت‌ترین آپارتمان آسیا در هنگ‌کنگ به قیمت ۸۲.۲ میلیون دلار

دولت چین اغلب «رفتارهای انحصاری» شرکت‌های بزرگ خوشه‌ای را مسبب بحران املاک در هنگ‌کنگ معرفی کرده است

نمایی از بندر ویکتوریا در هنگ‌کنگ- Bertha WANG / AFP

در یکی از مجلل‌ترین املاک هنگ‌کنگ، آپارتمانی به قیمت ۶۴۰ میلیون دلار هنگ‌کنگ (معادل ۶۱.۲ میلیون پوند یا ۸۲.۲ میلیون دلار) به فروش رفته است که از نظر نسبت قیمت به واحد سطح، آن‌ را گران‌ترین آپارتمان آسیا می‌کند.

دو شرکت ساخت‌وساز وارف هولدینگز لیمیتد و نان فونگ دیولپمنت لیمیتد این آپارتمان را در مجتمع ماونت نیکلسون به قیمتی معادل ۱۴۰ هزار و ۸۰۰ دلار هنگ‌کنگ (۱۳ هزار و ۴۷۱ پوند) در هر فوت مربع (۰.۰۹ مترمربع) فروختند. آپارتمان ۴۲۳ متر‌مربع وسعت دارد و دارای سه پارکینگ است.

ماونت نیکلسون، یکی از محبوب‌ترین مجتمع‌های پرشکوه در هنگ کنگ است و در یک محله مسکونی تجملی با مناظر سراسرنما از شهر موسوم به پیک واقع شده است.

این منطقه فضای محدودی دارد که بدان معنی است که عرضه املاک جدید در آنجا محدود است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آلیس هو و سابرینا هو، دختران سرمایه‌دار فقید استنلی هو و هم‌چنین ادوین لئونگ، بنیان‌گذار تای هونگ فای انترپرایزز از جمله صاحبان ملک در این منطقه‌اند.

بلومبرگ گزارش داد که آپارتمان مانونت نیکلسون را یک ناشناس خریده است که آپارتمان مجاور را به قیمت ۵۶۱ میلیون دلار هنگ‌کنگ (۵۳.۷ میلیون پوند) هم خریداری کرده است.

با این فروش، این شرکت‌ها رکورد «سی‌کی اَسِت هولدینگز لیمیتد» را شکستند که در ماه فوریه آپارتمان مجتمع بورِت رود ۲۱ خود را به قیمت ۱۳۶ هزار دلار هنگ‌کنگ (۱۳ هزار و ۱۹ پوند) در هر فوت مربع فروخت.

کارشناسان می‌گویند انتظار می‌رود این فروش تقویت بازار پر رونق املاک و مستغلات تجملی هنگ‌کنگ را سبب شود.

کولیرز اینترنشنال گفت که بین ژوئن ۲۰۲۰ و ژوئن ۲۰۲۱، ارزش کل معاملات در بازار بیش از دو برابر شد و به ۱۲.۸ میلیارد دلار هنگ‌کنگ (۱.۲ میلیارد پوند) رسید.

این موسسه اضافه کرد که انتظار می‌رود قیمت خانه‌های تجملی در نیمه دوم سال جاری با تقاضای بالا در میان ثروتمندان، هم در هنگ‌کنگ و هم در سرزمین اصلی چین، ۳ درصد رشد بیشتر داشته باشد.

به گزارش روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست، این فروش پس از انتشار اخباری مبنی بر باز شدن مرز هنگ‌کنگ با سرزمین اصلی چین در ماه آینده انجام شد، در شرایطی که این شهر هم‌چنان قوانین قرنطینه سخت‌گیرانه‌ای را برای اکثر مسافران خارج از چین اعمال می‌کند.

در همین حال، بازار املاک هنگ‌کنگ به طور کلی به‌ واسطه مشکل مزمن کمبود فضا همچنان در وضع بحرانی باقی مانده است. بزرگ‌ترین شرکت ساخت‌وساز هنگ‌کنگ موسوم به‌سان هونگ کای پراپرتیز اخیرا شروع به ساخت آپارتمان‌هایی به مساحت دو تخت‌خواب دو نفره بزرگ کرده است.

دولت چین اغلب «رفتارهای انحصاری» شرکت‌های بزرگ خوشه‌ای را مسبب بحران املاک در هنگ‌کنگ معرفی کرده است.

© The Independent

بیشتر از جهان