ملی‌پوشان ایران: یک‌ سال است لباس کهنه می‌پوشیم

مقام‌های جمهوری اسلامی به باز شدن چمدان‌های بازیکنان تیم ملی ایران در بیروت واکنشی نشان نداده‌اند

تصاویر چمدان‌های تیم ملی ایران در سفر به لبنان خبرساز شد-عکس از خبر ورزشی

بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران، پس از پیروزی دو بر یک مقابل تیم ملی لبنان، در اقدامی مشترک بیانیه‌ای را در صفحه‌های مجازی خود منتشر که در آن از «مشکل‌های سفر لبنان»، «کمبودها»، «پرداخت نشدن پاداش‌ها» و «وضعیت نامناسب‌ لباس‌ها» انتقاد کردند. ملی‌پوشان ایران در نامه اعتراضی خود اعلام کردند که حدود یک‌سال است لباس‌های کهنه می‌پوشند.

سفر بازیکنان تیم ملی ایران به لبنان با حاشیه‌هایی همراه‌ بود که مقام‌های جمهوری اسلامی ایران تاکنون واکنشی نسبت به آن نشان نداده‌اند. پس از ورود ملی‌پوشان ایران به فرودگاه بیروت، تصاویری از آنان با دو تا سه چمدان بزرگ در شبکه‌های مجازی منتشر شد. این موضوع موردتوجه کاربران شبکه‌های مجازی قرار گرفت و برخی آن را «غیرعادی» خواندند، به‌خصوص اینکه جمهوری اسلامی سابقه ارسال پول با چمدان را به کشورهای لبنان و فلسطین را دارد. پیشتر یکی از مقام‌های ارشد حماس، تایید کرده بود که با هماهنگی قاسم سلیمانی ۲۲ میلیون دلار پول نقد را با چمدان از ایران خارج کردند. او حتی گفت که «چمدان‌هایمان دیگر جا نداشت».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پس از اینکه موضوع چمدان‌های بزرگ و بار زیاد اعضای تیم ملی فوتبال ایران در شبکه‌های اجتماعی داغ شد؛ بسام مولوی، وزیر کشور لبنان به فرودگاه بیروت دستور داد که چمدان‌های تیم اعزامی ایران باز و بررسی شود. هنوز نتیجه بررسی چمدان‌ها مشخص نشده اما گفته شده است که اعضای تیم ملی ایران قرار بود پس از بازی در مقابل لبنان به سوریه سفر کنند و به‌همین دلیل حجم بار آن‌ها افزایش یافته بود. این موضوع در کنار «مشکل‌های عجیب» دیگر، اعضای تیم ملی فوتبال ایران را بر آن داشت که در اقدامی مشترک خطاب به مردم ایران وضعیت خود را تشریح کنند.

بازیکنان تیم ملی ایران شامگاه پنج‌شنبه ۲۰ آبان نامه‌ای را در صفحه‌های شخصی خود در اینستاگرام منتشر کردند که خطاب آن به «مردم شریف ایران» بود. آنان در این نامه تاکید کردند که مشکل‌های فعلی در شان نام ایران نیست و تیم ملی «در تدارکات و پشتیبانی در حد یک تیم باشگاهی هم حمایت نمی‌شود».

ملی‌پوشان ایران در بخشی از نامه خود آورده‌اند: «یک سال است که لباس‌های کهنه می‌پوشیم و هر بار پس از شست‌وشو دوباره باید بپوشیم. در همین سفر لبنان با مشکلات زیادی ازجمله زمین تمرین مواجه شدیم، اما اعتراض مناسبی از طرف مسئولان فدراسیون صورت نگرفت. بازیکنان تیم ملی برخلاف وعده‌ها و باگذشت چندین ماه هنوز پاداش‌های خود را دریافت نکرده‌اند.»

اعضای تیم ملی فوتبال ایران در نامه خود با بیان اینکه پیروزی‌های آنان برای مسئولان عادی شده است، نوشته‌اند:« بعد از صعود در بحرین، دیگر خبری از مسئولان ورزش کشور نبوده است. پیروزی‌های ما برایشان عادی شده و به‌جای اینکه بیشتر حمایت کنند، به‌طورکلی فراموش‌مان کرده‌اند. این وضعیت اصلا مناسب تیمی که در صدر رتبه‌بندی آسیاست و مهیای حضور در جام جهانی می‌شود، نیست.»

تیم ملی فوتبال ایران، پس از پیروزی دو بر یک مقابل تیم ملی لبنان، در پایان دور رفت مرحله نهایی انتخابی جام جهانی با ۱۳ امتیاز و بدون شکست در گروه خود صدرنشین شد و قرار است در مرحله برگشت این مسابقه‌ها، سه‌شنبه هفته آینده (۲۵ آبان) در مقابل تیم ملی سوریه حاضر شود.

با وجود اینکه بیش از سه‌ روز از موضوع باز شدن چمدان‌های اعضای تیم ملی ایران در فرودگاه بیروت گذشته است، مقام‌های ورزشی ایران نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده‌اند.

بیشتر از ورزش