هشدار اف‌بی‌آی به شرکت‌های آمریکایی درباره هکرهای ایرانی

«هکرهای ایرانی در جستجوی اطلاعات به سرقت رفته شرکت‌ها هستند»

هکرهای ایران به دنبال اطلاعات حساس در وب تاریک هستند-Reuters

اف‌بی‌آی در توصیه‌نامه‌ای که برای شرکت‌های آمریکایی ارسال شده به آنها درباره هکرهای ایرانی هشدار داد.

در این توصیه‌نامه آمده است که هکرهای ایرانی در جستجوی وب‌سایت‌های جرایم سایبری برای اطلاعات حساس به سرقت رفته از شرکت‌‌های آمریکایی هستند و این داده‌ها می‌تواند در تلاش‌های بعدی هکرها علیه این شرکت‌ها و سازمان‌ها کمک‌کننده باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش سی‌ان‌ان که نسخه‌ای از این توصیه‌نامه را مشاهده کرده است،‌ هکرهای ایرانی در وب تاریک که در آن شبکه اطلاعات جامعی نهفته شده (مثل اطلاعات پلیس یا اطلاعات دزدیده شده از کاربران) که مجرمان آن‌ها را مدیریت می‌کنند به دنبال اطلاعات به سرقت رفته‌ هستند. این گزارش می‌افزاید، آنها این اطلاعات را با هدف طرح توطئه علیه منابع شبکه شرکت‌های آمریکایی جمع‌آوری می‌کنند.

اف‌بی‌آی به شرکت‌هایی که قبلا هدف حمله سایبری واقع شده یا اطلاعات آنها به سرقت رفته درباره حمله هکرهای ایرانی در آینده هشدار داده است.

هنوز روشن نیست کدام گروه‌ از هکرهای ایران پشت چنین فعالیت‌هایی قرار دارند. اما آمریکا قبلا هکرهای وابسته به حکومت ایران را به تلاش برای حمله سایبری و دخالت در سیستم انتخاباتی ایالات‌متحده متهم کرده بود.

سی‌ان‌ان می‌گوید هکرهای ایرانی در جستجوی اطلاعات و داده‌های حساس به سرقت رفته هستند که در وب تاریک یا دارک وب (Dark Web) به فروش گذاشته می‌شوند.

دارک وب به شبکه‌ای گفته می‌شود که در دسترس عموم نبوده و بیشتر برای مقاصد غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و ردیابی فعالیت‌های آن و شناسایی افراد در آن دشوار یا غیرممکن است.

بیشتر از جهان