سازمان جهانی بهداشت: کرونا همه جا در حال کاهش است به‌جز اروپا

مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در اروپا طی هفته گذشته ۱۰درصد افزایش یافته است

کشورهایی که بیشترین تعداد مبتلایان جدید را در سراسر جهان ثبت کرده‌اند عبارتند از ایالات متحده آمریکا، روسیه، بریتانیا، ترکیه، و آلمان-John MACDOUGALL / POOL / AFP

برای ششمین هفته متوالی میزان بیماری کووید-۱۹ در سراسر قاره سبز افزایش یافت. سازمان جهانی بهداشت امروز، چهارشنبه ۱۹ آبان، گزارش داد که مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا در اروپا طی هفته گذشته ۱۰درصد افزایش یافته و اروپا تنها منطقه در جهان است که هم موارد ابتلا و هم موارد مرگ‌ومیر ناشی از کووید-۱۹ پیوسته روندی صعودی داشته است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، آژانس بهداشت سازمان ملل متحد در گزارش هفتگی خود درباره کووید-۱۹ اعلام کرد که در حدود ۳.۱ میلیون مورد ابتلای جدید در سراسر جهان ثبت شده است که نسبت به آمار هفته گذشته، یک درصد رشد نشان می‌دهد. این در حالی است که نزدیک به دو-سوم از این موارد، یعنی ۱.۹ میلیون، در اروپا بوده است، جایی که موارد جدید ابتلا ۷درصد افزایش یافته است. کشورهایی که بیشترین تعداد مبتلایان جدید را در سراسر جهان ثبت کرده‌اند عبارتند از ایالات متحده آمریکا، روسیه، بریتانیا، ترکیه، و آلمان.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اما در مورد مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا نیز آمار نشان می‌دهد که تعداد قربانیان کووید-۱۹ در سراسر جهان در حدود ۴درصد کاهش یافته است. بنا بر اطلاعات ثبت شده،‌ تمام جهان روندی کاهشی در میزان مرگ بر اثر کرونا دارد به‌جز اروپا. دکتر هانس کلوگه، مدیر اروپای سازمان جهانی بهداشت، هفته گذشته اعلام کرد که اروپا یک بار دیگر «به کانون همه‌گیری بازگشته است.» او هشدار داد که اگر اقدام بیشتری برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا انجام نشود، این منطقه تا ماه فوریه (اسفند) شاهد ۵۰۰هزار مورد مرگ دیگر خواهد بود. در قاره آمریکا، موارد ابتلای جدید ۵درصد کاهش یافته است و مرگ‌ومیر هفتگی نیز ۱۴درصد کاهش نشان می‌دهد. در آسیای جنوب شرقی و آفریقا نیز، با وجود کمبود واکسن، مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در حدود یک‌سوم آمار هفته گذشته کاهش یافته است.

روز گذشته، شرکت داروسازی فایزر از سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا خواست که مجوز تزریق دوز واکسن‌ تقویت‌کننده (بوستر) را برای همه بزرگ‌سالان صادر کند. در حدود ۶۰ کشور فعالانه دوز واکسن بوستر را عرضه می‌کنند. این در شرایطی است که سازمان جهانی بهداشت از همه کشورها خواسته است که حداقل تا پایان سال، برای تزریق دوز واکسن اضافی دست نگه دارند.