تنکر ترکرز: ایران نفتکش ویتنام را آزاد کرد

ویتنام اعلام کرده بود که برای آزادی نفتکش ساتیس در حال مذاکره با تهران است

گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد نفتکش ساتیس حامل نفت برگشت خورده ایران از چین به دلیل تحریم‌ها بوده و نفت را به یک نفتکش ایرانی انتقال داده است-عکس از @TankerTrackers

تنکر ترکرز، شرکتی که حرکت کشتی‌ها را ردیابی می‌کند از آزادسازی نفتکش ویتنامی خبر داد که سپاه پاسداران پیش‌تر اطلاعات ضد و نقیضی درباره توقیف آن منتشر کرده بود. سپاه هفته گذشته مدعی شده بود که آمریکا یک نفتکش حامل نفت ایران را توقیف کرده و نفت آن را به نفتکش ویتنامی انتقال داده اما نیروی دریایی سپاه آن را پس گرفته است. اما آمریکا این ادعا را رد کرد.

همزمان گزارش‌هایی منتشر شد که نشان می‌داد نفتکش ساتیس با پرچم ویتنام حامل نفت برگشت خورده ایران از چین به دلیل تحریم‌ها بوده و نفت را به یک نفتکش ایرانی انتقال داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بامداد روز چهارشنبه تنکر ترکز گزارش داد که به نظر می‌رسد سپاه پاسداران نفتکش ساتیس را آزاد کرده و این کشتی خالی هم‌اکنون به سوی جنوب در حال حرکت است. به گزارش تنکر ترکز، مقصد این نفتکش دبی اعلام شده اما هم اکنون در دریای همان است.

تنکر ترکز در عین حال گزارش داده که نفتکش ریما ۵۰ میلیون دلار نفت این نفتکش که در ماه ژوییه تحویل گرفته بود را در خود ذخیره کرده است.

در این گزارش آمده است که ساتیس در اصل در ماه اوت به دلیل تحریم‌ها نتوانسته بود بار خود را در چین تخلیه کند و در نهایت ناگزیر شد نفت خود را به یک نفتکش ایرانی منتقل کند. مقامات ویتنام هفته گذشته اعلام کردند که برای آزادی این نفتکش با تهران مذاکره می‌کنند.

بیشتر از جهان