فضانوردان ناسا پس از شش ماه در سواحل فلوریدا فرود آمدند

فضانوردان حدود ۲۴۰ کیلوگرم سخت‌افزار و تحقیقات علمی را به زمین بازگرداندند

چهار فضانورد در محفظه (کپسول) «کرو دراگون» شرکت اسپیس‌اکس روز سه‌شنبه در سواحل فلوریدا فرود آمدند و پس از حدود شش ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی «آی‌اس‌اس» (ISS) به زمین بازگشتند.

انتقال‌دهنده اسپیس‌اکس موسوم به ایندیور (Endeavour) حامل گروه سرنشینان-۲، تازه دومین گروهی که ناسا با کپسول اسپیس‌اکس از آی‌اس‌اس به زمین فرستاده است، حدود ساعت ۳:۳۰ صبح به وقت گرینویچ با چتر نجات به آب‌های خلیج مکزیک پرتاب شدند.

این فضاپیما پس از جدا شدن از ایستگاه فضایی بین‌المللی، روز دوشنبه سفر هشت ساعته خود را با پرواز در اطراف ایستگاه فضایی و گرفتن عکس‌هایی از نمای بیرونی آن آغاز کرد.

تصویری از ورود مجدد کپسول فضایی#دراگون #اسپیس‌اکس که از سکویی در مجاورت ساحل خلیج گرفته‌اند! با کسب اجازه از کَسی ساسِدا

توییتر راب پریلو (robperillo@)  ۹ نوامبر ۲۰۲۱ 

این فضاپیما پس یکسری مانور در مدار زمین، پیشران‌های خود را روشن کرد و همچون شهاب‌سنگی از جو زمین رد شد و قبل از فرود در آب‌های خلیج مکزیک چترهای خود را باز کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

فضانوردان، شین کیمبرو و مگان مک آرتور، آکی هوشیده از سازمان اکتشافات هوافضای ژاپن و توماس پسکت، فضانورد سازمان فضایی اروپا، دوره ۱۹۹ روزه خود حضور خود در ایستگاه فضایی را به پایان رساندند.

این فضانوردان در طول ماموریت شش ماهه خود مجموعه‌ای از آزمایش‌های علمی در زمینه‌هایی مانند تحلیل رفتن عضلات در گرانش صفر و آزمایش اولین فلفل‌‌های کاشته شده در فضا را انجام دادند.

آن‌ها حدود ۲۴۰ کیلوگرم سخت‌افزار و تحقیقات علمی را به زمین بازگرداندند.

سرنشینان در طول اقامت خود در این ایستگاه فضایی برخی موانع دیگر را نیز برطرف کردند؛ از جمله نقص در پرتاب قسمتی از ماژول روسی متصل به ایستگاه فضایی که باعث شد مدت کوتاهی از موقعیت خود خارج شود.

گروه سرنشینان-۲در طول مدت حضور در ایستگاه فضایی Space_Station@

تحقیقاتی در زمینه تحلیل رفتن عضلات در فضا  انجام داد
با استفاده از واقعیت افزوده (اِی‌آر) به کارهای تعمیر و نگهداری پرداخت
آزمایش‌های احتراق انجام داد
فلفل پرورش داد
و بسیاری کارهای دیگر کرد!

بررسی سفر علمی کرو-۲ قبل از فرود در آب

تحقیقات ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS_Research@) ۹ نوامبر ۲۰۲۱ 

پرواز به خانه نیز خالی از چالش نبود، زیرا نشت یک لوله‌ در کپسول کرو دراگون باعث شد توالت از کار بیفتد و فضانوردان مجبور شدند در طول سفر هشت ساعته خود از پوشک بزرگسالان استفاده کنند.

ناسا تصمیم داشت در پایان ماه اکتبر گروه «سرنشینان-۳» را جانشین این گروه در ایستگاه فضایی کند، اما مشکلات آب‌وهوایی و مشکل پزشکی اعلام نشده یکی از چهار فضانورد باعث شد این پرتاب به تعویق بیفتد.

© The Independent

بیشتر از تکنولوژی