برادر داماد زاکانی؛ گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش کیست؟

مسعود فیاضی یکی از مدافعان جدی «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» است

فیاضی در سانسورهای زیادی را در مجله رشد اعمال کرد-عکس از روزنامه ۱۹ دی

مسعود فیاضی، برادر داماد علیرضا زاکانی، شهردار تهران از سوی ابراهیم رئیسی به‌عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد. فیاضی پیشتر در مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز معاون زاکانی بود.
هنوز زمان زیادی از انتصاب پرحاشیه حسین حیدری، داماد علیرضا زاکانی در شهرداری تهران نمی‌گذرد. اگرچه شهردار تهران به دلیل انتقادهای فراوان در نهایت مجبور شد، خیلی زود حکمی را که برای داماد خود صادر کرده بود پس بگیرد اما انگار قرار نیست پرونده انتصاب‌های فامیلی به این زودی‌ها بسته شود.
گمانه‌زنی‌ها درباره معرفی مسعود فیاضی به‌عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش از اوایل سال تحصیلی جدید آغاز شده بود. در نهایت حدود ۴۵ روز پس از بازگشایی مدارس برادر داماد علیرضا زاکانی از سوی ابراهیم رئیسی به‌عنوان گزینه قطعی وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد. 
او متولد سال ۱۳۵۴ است و مدرک حوزوی خود را در رشته فقه و اصول تحلیلی و اجتهادی گرفته است که ارتباطی با مقوله آموزش کودکان و نوجوانان ندارد. رسانه‌های رسمی ایران مدعی شده‌اند که او «صاحب تألیفات و مقالات متعدد» است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ابراهیم رئیسی در حالی برادر داماد علیرضا زاکانی را به‌عنوان گزینه نهایی وزارت آموزش و پرورش راهی مجلس کرد که برخی نمایندگان در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۶ آبان نسبت به انتصاب‌های فامیلی در دولت انتقاد کرده بودند.
در همین زمینه فداحسین مالکی، در نطق خود از رئیسی خواست، به دفتر بازرسی نهاد ریاست جمهوری مهلت یک‌هفته‌ای دهد تا گزارش دقیقی از انتصاب‌های فامیلی تهیه کند و افرادی که بر اساس نسبت‌های فامیلی، سمت‌های دولتی را تصاحب کردند برکنار شوند.
به گزارش خبرگزاری ایلنا مسلم صالحی، دیگر نماینده مجلس نیز در تذکری به دولت گفت: «طبق بررسی‌های به عمل آمده بیش از ۵۰ درصد انتصابات هیچ‌گونه منطق و توجیه قابل قبولی ندارند، آسیب‌های این انتصاب بسیار است.»
علیرضا زاکانی که در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری به‌عنوان نامزد پوششی ابراهیم رئیسی شرکت کرده بود، حالا با ورود نزدیکانش به دولت سهم خود را از دفاع همه‌جانبه از رئیسی در جریان انتخابات برداشت می‌کند. او وقتی مسعود فیاضی، برادرشوهر دخترش را به مرکز پژوهش‌های مجلس نیز برد، با انتقادهای فراوان روبه‌رو شد.
به گزارش پایگاه خبری رویداد ۲۴ مسعود فیاضی یکی از مدافعان جدی «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» است. او در زمستان سال ۱۳۹۹ نیز در گزارشی که مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر کرد، توصیه کرده بود تا مشخص شدن عوارض ناشی از تزریق واکسن‌ها و مقایسه کامل بین آن‌ها، «تزریق عمومی هیچ نوع واکسنی در دستور کار قرار نگیرد» و همچنین با توجه به احتمال تولید واکسن داخلی در بهار ۱۴۰۰ واکسیناسیون عمومی به تعویق بیفتد.  او برای دوره‌ای مدیر مسئول مجله رشد بود و به گزارش انتخاب سانسورهای عجیبی بر محتوا اعمال می‌کرد. به طور مثال علاقه فرد مصاحبه شونده به خوانندگی و موسیقی را به علاقه به «سرود و تواشیح» تغییر داده بود.