سیتیزن‌ها فاتح دربی منچستر؛ سولسشر در یک‌قدمی اخراج

گل به‌خودی اریک بایی در دقیقه هفت مسابقه شوک بزرگی به تیم و هواداران  یونایتد وارد کرد

شاگردان گواردیولا در یک بازی کاملا برتر موفق شدند تا یونایتد میزبان را در اولدترافورد با نتیجه دو بر صفر شکست دهند - BULENT KILIC / AFP

هفته یازدهم لیگ برتر انگلستان با دربی معروف شهر منچستر که یکی از مهم‌ترین مسابقات فوتبال در جهان است پیگیری شد. شاگردان گواردیولا در یک بازی کاملا برتر موفق شدند تا یونایتد میزبان را در اولدترافورد با نتیجه دو بر صفر شکست دهند و به یک امتیازی چلسی در صدر جدول برسند. تیم فوتبال منچستر‌سیتی در این مسابقه بازی بی‌نقصی از خود به نمایش گذاشت و عملکرد ضعیف و بی برنامگی یونایتد باعث شد تا رونالدو ویارانش نتوانند موقعیت چندانی روی دروازه سیتی به وجود آورند.

یونایتد در این مسابقه آمار وحشتناکی را از خود به‌جای گذاشت و تا انتهای بازی فقط یک شوت به چهارچوب و یک موقعیت گل را به ثبت رساند. سیتیزن‌ها در میدان با رهبری کوین دی بروینه و گوندوغان بازی را در دست گرفتند و اجازه بازی‌سازی به هافبک‌های یونایتد را ندادند. این رقابت به‌اندازه‌ای برای گواردیولا راحت به اتمام رسید که او حتی حاضر نشد تا جک گریلیش را به زمین مسابقه بفرستد.

گل به‌خودی اریک بایی در دقیقه هفت مسابقه شوک بزرگی به تیم و هواداران  یونایتد وارد کرد. خط دفاعی یونایتد در این مسابقه و در نبود واران مصدوم شکننده کار کرد و در دقیقه ۴۵ نیمه اول با اشتباه لوک شاو، برناردو سیلوا ناباورانه دروازه دخیا را باز کرد تا در نیمه نخست یونایتد بازنده مسابقه باشد. بازی ضعیف یونایتد در نیمه دوم بازهم ادامه داشت و تعویض‌های شولسشر هم بی‌فایده بود. درنهایت گواردیولا موفق شد به ناکامی‌های خود در مقابل یونایتد با مربیگری سولشر پایان دهد و پیروز این مسابقه باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پیروزی دو بر صفر سیتیزن‌ها باعث شد تا جایگاه سولسشر نیز در یونایتد بیش‌ازپیش متزلزل شود و شاید حکم اخراج سولسشر توسط گواردیولا امضا شده است. این احتمال می‌رود طی روزهای آینده او از کار برکنار شود. گواردیولا پس از پایان بازی گفت: «نمایش فوق‌العاده‌ای داشتیم، منسجم و هماهنگ بودیم همان چیزی که من به دنبالش بودم و اجازه بازی‌سازی به آن‌ها را ندادیم. همه سبک بازی ما را می‌دانند مالکیت توپ و دادن پاس‌های فراوان در مسابقه هدف اصلی ما است و در این مسابقه برای گرفتن توپ نیاز به تلاش زیادی نداشتیم. من از بازی شاگردانم بسیار راضی هستم و ما سزاوار پیروزی در این رقابت بودیم.»

 سولسشر در این مسابقه امیدوار بود تا با درخشش رونالدو مانند دیگر رقابت‌ها حداقل یک تساوی را در این مسابقه به‌دست آورد، اما بازی ضعیف هافبک‌های یونایتد یعنی مک تومینای و فرد نتوانست موقعیت چندانی را برای این مهاجم پرتغالی فراهم کند. سرمربی یونایتد در پایان مسابقه اعتراف کرد که آن‌ها نمایشی پایین‌تر از سطح استاندارد داشتند و حتی توانایی این را هم نداشتند تا در زمین مسابقه توپ را در اختیار خود بگیرند.

او معتقد است شکست برابر لیورپول اعتمادبه‌نفس بازیکنان را پایین آورده و بازیکنان باید آن مسابقه را فراموش کنند. سیتیزن‌ها با این پیروزی شیرین حالا به سه امتیازی چلسی در صدر جدول رسیدند. تیم فوتبال چلسی صدرنشین رقابت‌ها در ورزشگاه خانگی خود استمفورد بریج مقابل برنلی به‌تساوی یک‌بریک رسید و دو امتیاز حساس بازی خانگی را از دست داد تا اختلافش با دیگر تیم‌های مدعی در این فصل از رقابت‌ها کمتر شود.

 

بیشتر از فوتبال