نماینده مجلس: مردم از همراهی با نظام و رهبر باز نمانده‌اند

این روزها هرگونه انتقادی در مورد مسائل کشور مستقیماً شخص اول کشور، یعنی علی خامنه‌ای را هدف می‌گیرد

مجید ناصری نژاد، نماینده مجلس شورای اسلامی - عکس از رکنا

نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه قوای سه‌گانه را نیروهای ارزشی، انقلابی و ولایی تشکیل داده‌اند، گفت: بیان مشکلات و کاستی‌ها به این معنا نیست که مردم از همراهی با نظام و رهبری خسته یا مأیوس شده‌اند و جمهوری اسلامی برای مردم کاری نکرده است.

به گزارش ایلنا، مجید ناصری نژاد با تاکید بر اینکه قوای سه‌گانه به دلیل اقدامات رهبر جمهوری اسلامی در دست گروه موسوم به انقلابی قرار گرفته است، افزود: «برای حل فشار سنگین اقتصادی، گرانی، بیکاری و فقر ناشی از آن باید از فرامین مشفقانه مقام عظمای ولایت اطاعت کنیم.»

در پی انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم که با تحریم گسترده مردم مواجه شد و پایین‌ترین نرخ مشارکت در تاریخ جمهوری اسلامی را به همراه داشت، مشروعیت جمهوری اسلامی با بحران مواجه شده است. از این رو هرگونه انتقادی در مورد مسائل کشور مستقیماً شخص اول کشور، یعنی علی خامنه‌ای را هدف می‌گیرد.

به نظر می‌رسد بیان چنین استدلالاتی از سوی نمایندگان مجلس یا نیروهای موسوم به ارزشی در راستای سلب مسئولیت و تغییر جهت انتقادات است.

انتخابات اخیر ریاست جمهوری یک نتیجه روشن داشت. دوگانه اصلاح‌طلب اصول‌گرا از این به بعد به دوگانه مخالف جمهوری اسلامی و موافق جمهوری اسلامی تبدیل شده است و شکاف حکومت با ملت نیز عمیق‌تر شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

از سوی دیگر سطح مطالبات مردم هم افزایش یافته است. آن هم در حالی که حکومت ایران توان پاسخگویی به آنها را ندارد.

از نظر بسیاری، رفع مشکلات کشور در گرو رفع نزاع با جهان بین‌المللی است. این در حالی است که رهبر جمهوری اسلامی به طور دائم در تلاش است تا بر اساس منویات ایدئولوژیک خود، سرمایه‌های سیاسی و اقتصادی کشور را خرج جاه‌طلبی‌های منطقه‌ای خود بکند. موضوعی که دیگر حمایت افکار عمومی را به همراه ندارد. اما واقعیت این است که او نسبت به تحریم بی‌توجه است.

خامنه‌ای در سخنان متعددی نظر خود در مورد تحریم‌ها را بیان کرده است. او بر این باور است که باید کشور به‌گونه‌ای اداره شود که تحریم بی‌اثر باشد. به عنوان نمونه، در اول فروردین امسال گفت: «فرض کنید تحریم باقی خواهد ماند؛ اقتصاد کشور را بر اساس ماندن تحریم‌ها برنامه‌ریزی کنید.» 

او در دوم شهریور سال گذشته هم خطاب به هیئت دولت گفت: «شما برنامه‌ریزی اقتصادی را مطلقاً موکول و منوط نکنید به اینکه تحریم‌ها برطرف بشود، یا کاهش پیدا کند؛ نه! فرض را بر این بگذارید که تحریم‌ها بنا است ۱۰ سال بماند.» 

حال به نظر می‌رسد در دوره جدید، حکومت سعی دارد با سلب مسئولیت از خود و در اوج بحران اقتصادی و فقر، همچنان برای حفظ اعتبار رهبر جمهوری اسلامی و جلوگیری از ریزش در میان نیروهای خود، به تبلیغات خود ادامه دهد.