منافع برگزیت برای فوتبالیست‌های جوان انگلیسی

خروج بریتانیا از اروپا به بازیکنان انگلیسی فضا می‌دهد

FABRICE COFFRINI / AFP

بنا به گفته لس رید، مدیر فنی اتحادیه فوتبال انگلیس، برگزیت می‌تواند برای فوتبالیست‌های جوان انگلیسی «مثبت» باشد، چرا که احتمال دارد فرصت‌های بازی بیشتری به آنها بدهد.

خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باعث می‌شود که بازیکنان اروپایی زیر ۱۸ سال نتوانند وارد باشگاه‌های انگلیس شوند، زیرا دریافت اجازه کار برای اروپایی‌هایی که تجربه بین المللی ندارند سخت تر خواهد شد. در نتیجه بی‌درنگ فضای بیشتری برای بازیکنان انگلیسی باز می‌شود تا خود را به سطح بالاتری برسانند.

رید گفت: «می‌تواند بسیار مثبت باشد. ما گفتگوهای مختلفی را در مورد این وضعیت با طرف‌های ذی‌نفع بویژه با لیگ برتر انجام داد‌ه‌ایم، اما در نقطه‌ای به بن بست می‌رسیم، زیرا در حقیقت نمی‌دانیم که در این لحظه دولت چه می‌کند».

«نظریه پردازی‌های زیادی در مورد این که چه خواهد شد در جریان است. ما گفتگوهای سازنده‌ای داشته‌ایم، اما تا زمانی که ندانیم قانون چگونه خواهد بود، کار منسجمی‌نمی‌توانیم انجام دهیم. احساس من این است که در حال حاضر تقریبا ۳۲ تا ۳۴ در‌صد یعنی تقریبا یک‌سوم بازیکنان لیگ برترانگلیسی هستند. ما می‌خواهیم این تعداد را حفظ و یا بیشتر کنیم».

«آنچه را که نمی‌خواهیم انجام دهیم این است که قانون‌هایی داشته باشیم که ما را به عقب ببرد که برابر یا به کمتر از ۲۶ تا ۲۷ درصد فصل گذشته بازگردیم. ما می‌خواهیم اطمینان داشته باشیم که لیگ برتر بهترین لیگ جهان باقی می‌ماند. ما قطعا می‌خواهیم مطمئن شویم لیگ برتر جذاب و دعوت کننده باقی بماند، اما در عین حال باید درهای خود را برای بازیکنان جوان انگلیسی بگشاید. این ترکیبی است از آنچه برای برگزیت اتفاق می‌افتد، آیا می‌توانیم طرز فکر مردم را عوض کنیم، آیا بازیکنان خواهند توانست جوری خود را نشان دهند که باعث شود مربی‌ها طور دیگری فکر کنند».

«سرانجام، بازیکنان برای دریافت تاییدیه به مسئولان اداره‌کننده مراجعه می‌کنند. اکنون مسئولان اداره‌کننده ما هستیم. قانون مهاجرت در این مورد کاملا روشن است، اداره‌کننده‌ها ما هستیم‌، ما باید روی آوردن بازیکن به کشور را تعیین کنیم».

«در حالی که تمام جهان تبدیل به بازاری برای انتخاب بازیکن می‌شود، ما هم باید مقررات خود را با آن تطبیق دهیم، زیرا نمی‌خواهیم خود را محدود به بازیکنان واجد شرایط اروپایی کنیم. در عین حال در سطح جهانی هم باید فعال باشیم؛ بازار وسیعی خواهیم داشت و نیاز داریم مقرراتی برای تایید بازیکن وضع کنیم که استعدادهای خانگی‌مان را مورد حمایت قرار دهد».

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از ورزش