رهبر جمهوریخواهان از اسم مستعار «میچ مسکو» خشمگین است

این اقدامی است برای تخریب من

ALEX WONG / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

رهبر اکثریت مجلس سنای آمریکا، میچ مک‌کانل خشمگینانه منتقدانش را که به خاطر امتناع وی از تصویب قوانین مورد قبول هر دو حزب برای ممانعت از دخالت روسیه در انتخابات آمریکا از او با نام «میچ مسکو» یاد کرده بودند، نکوهش کرد.    

وی روز سه‌شنبه به هیو هویت، یک مجری برنامه رادیویی راست‌گرا گفت: «این مک‌کاریستم امروز است. برای کسی مثل من که مانند یک رزمنده زندگی سیاسی‌اش را صرف مقابله با روسیه کرده غیرقابل باور است که اینطور مسخره شود. این اقدامی است برای تخریب من‌،‌ می‌دانید. وقتی به من چیزهایی مثل دروگر مرگ می‌گویند، می‌توانم به آنها بخندم ولی میچ مسکو خواندن من بیش از اندازه است».

مک‌کانل که از متحدین نزدیک دونالد ترامپ است در ماه ژوئیه درخواست سناتورهای دموکرات برای تصویب قوانینی که زیرساخت‌های انتخاباتی آمریکا را مستحکم می‌کند، رد کرد. 

وی گفت دولت ترامپ هم‌اکنون نیز اقداماتی برای تقویت امنیت انتخابات در دست دارد و این قوانین در اصل منافع یک حزب را نمایندگی می‌کنند،‌ علیرغم اینک سناتورهایی از هر دو حزب از آن حمایت کرده‌اند. 

این اتفاق یک روز پس از اینکه گزارشگر ویژه اف بی آی رابرت مولر به کنگره گفت روس‌ها از هم‌اکنون در تلاشند در انتخابات ۲۰۲۰ دخالت کنند،‌ روی داد. 

آقای مک‌کانل در ادامه گفت: «آنها همه چیز می‌گویند و همه کاری می‌کنند. این چیزی است که ما در مقابله با چپ افراطی در آمریکای امروز با آن مواجه‌ایم». او در شرایطی این سخنان را می‌گفت که این اصطلاح را جو اسکاربورو، نماینده کنگره جمهوریخواه پیشین اولین بار به کار برده بود. 

وقتی ماه گذشته نانسی پلوسی، سخنگوی اکثریت مجلس نمایندگان در یک سخنرانی در ایلینویز همکارش را «میچ مسکو» خواند، این اسم مستعار خیلی زود فراگیر شد. نانسی پلوسی در این سخنرانی از مخالفت مک‌کانل با این قانون‌گذاری انتقاد کرد. 

خانم پلوسی گفت: «ما قانون را به سنا فرستادیم. میچ مسکو می‌گوید دروگر مرگ است. تصور کنید که خودتان را دروگر مرگ توصیف کنید، چرا که قوانین را هم دفن می‌کنید».

آقای مک‌کانل از اصطلاح «دروگر مرگ» برای توصیف نقش‌اش در ناکام گذاشتن قانون‌هایی که او چپ افراطی می‌خواند و از مجلس نمایندگان تحت رهبری دموکرات‌ها می‌آید، استفاده کرده‌ است. 

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/news

© The Independent