اجرای حکم آرمان عبدالعالی به تعویق افتاد

قرار بود حکم اعدام بامداد چهارشنبه اجرا شود

آرمان عبدالعالی-عکس از آناپرس

پدر آرمان عبدالعالی از به تعویق افتادن اجرای حکم اعدام پسرش خبر داد. عفو بین‌الملل روز سه‌شنبه خبر داده بود که آرمان بار دیگر برای اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده و قرار است حکم اعدام بامداد چهارشنبه اجرا شود.

آرمان عبدالعالی هشت سال قبل در حالی که ۱۷ ساله و زیر سن قانونی بود به جرم قتل غزاله، دوستش، به قصاص محکوم شد.

دیوان عالی در بهمن ۱۳۹۸ با محاکمه دوباره آرمان موافق کرد و حکم قبلی دوباره تایید شد. از آن پس تلاش‌ها برای جلب رضایت خانواده غزاله افزایش یافت و تا کنون چند بار اجرای حکم به تعویق افتاده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخست قرار بود حکم اعدام بامداد چهارشنبه ۲۸ مهرماه اجرا شود، اما به تعویق افتاد. اکنون نیز پدر آرمان به باشگاه خبرنگاران جوان گفته حکم اعدام که قرار بود چهارشنبه ۱۲ آبان اجرا شود، به تعویق افتاده است.

عفو بین‌الملل می‌گوید او در سه هفته اخیر، چهار بار برای اجرای حکم به سلول انفرادی منتقل شده است. سازمان‌های حقوق بشری می‌گویند ایران همچنان به اعدام کودک مجرمان ادامه می‌دهد و به گزارش سازمان حقوق بشر ایران در سال گذشته میلادی دست‌کم چهار کودک‌مجرم را اعدام کرده است.

بسیاری از فعالان مدنی و نهادهای حقوق بشری درخواست توقف اجرای حکم آرمان را مطرح کرده و از خانواده غزاله می‌خواهند که از قصاص صرفنظر کنند. خانواده غزاله تا کنون با صرفنظر از قصاص موافقت نکرده‌اند. مادر غزاله پیش‌تر گفته بود «اگر آرمان بگوید که جسد دخترش را کجا مخفی کرده، او را می‌بخشد.»

وکلای آرمان عبدالعالی نیز می‌گویند هنوز «حیات و ممات غزاله مشخص نشده» و در صورتی که آرمان اعدام شود و به فرض غزاله زنده باشد امکان بازگشت از مجازات اجرا شده برای آرمان وجود ندارد.

آرمان در اعترافاتی که بعدا ادعا کرد تحت فشار اخذ شده و آنها را پس گرفت، گفته بود که پس از بحث با غزاله او را هل داده و سرش به زمین خورده و سپس جسد غزاله را در سطل زباله انداخته است. اما جسد غزاله هیچگاه کشف نشد.